Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Thursday, October 1, 2009

Bencana Alam adalah Bala dari Allah SWT.



Kejadian malapertaka yan menimpa sekitar Asia dan juga Samoa adalah Bala yang diturunkan oleh Allah SWT dan ini akan menjadi pengajaran kepada yang beriman agar jangan terlalu leka dan terus membenteras segala kemungkaran yang berlaku di muka bumi ini.

Jika kita melakukan segala maksiat dan derhaka kepada Allah SWT maka Allah akan turunkan bala dan bala ini bukan saja terkena kepada orang yang melakukan kejahatan malah orang yang beriman pun kena dengan bala ini, sebenarnya apa yang patut kita lakukan ialah menegur setiap kesalahan yang dilakukan oleh semua orang. Jika tidak menegur dan melarang apa saja dosa yang dilakukan maka kita akan menerima bala dari Allah.

Kerajaan kena prihatin dengan masalah ini kerana terlalu banyak kerosakkan akhlak dan juga banyak dosa telah dilakukan oleh rakyat jelata dan tidak mustahil suatu hari nanti Malaysia pula yang akan menimpa bencana atau bala dari Allah SWT. Kita sebagai pejuang islam tidak akan mengalah begitu saja dan mesti teruskan dengan perjuangan yang telah diredhai oleh Allah SWT.

Kita harus menegur apa saja yang salah dan yang menzalimi rakyat oleh kerajaan sekarang. Rakyat harus peka dengan segala kejadian yang berlaku dipersekitaran dan mesti melakukan perubahan agar kita tidak di turunkan bala oleh Allah SWT. Maksiat dan kazaliman yang berterusan dilakukan oleh rakyat harus dibendung segera. Banyak yang kita dengar dan lihat dengan masalah masyarakat sekarang yang sudah lupa dengan ajaran yang dibawa oleh Rasulullah SAW. Mereka semakin hanyut dibawa oleh kemajuan dan keseronokkan yang diberikan oleh kerajaan tanpa diawasi dan dikawal.

Gejala Bohsia dan Bohjan yang kini bagaikan cendawan yang tumbuh selepas hujan makin menjadi-jadi dan terlahirlah segolongan manusia yang bukan dari laluan halal dan ini telah menyebabkan ramai yang dibunuh sebelum sempat mereka menghayati keindahan alam ini. Dosa demi dosa dilakukan oleh remaja sekarang dan yang paling teruk ialah mereka yang sudah meningkat usia tapi lupa dengan Allah.

Kezaliman yang dilakukan oleh pemerintah dan masih ramai lagi yang menyokongnya, ini juga satu kejahatan yang dilakukan oleh umat manusia yang sudah tahu akan kejahatan dan kezaliman yang dilakukan tetapi masih menghalalkan mereka untuk memerintah dan menjadi tonggak kepada keazaliman. Kalau tidak mana mungkin tertubuhnya akta ISA dan banyak lagi yang sepatutnya mereka yang layak menerima bantuan ditidakkan dan yang tidak sepatutnya mendapat bantuan dihulurkannya. Ini semua suatu yang biasa dilihat oleh masyarakat kerana sudah sekian lama ianya berlaku dan dianggap ianya tiada salahnya.

Hukum Allah tidak diikut sepenuhnya malah menghalangnya dari diguna pakai dinegara ini. kisah yang berlaku kepada Model Sambilan Kartika telah mengemparkan setelah ramai diantara pemimpin yang jahil bersuara dan ini telah disokong oleh rakyat yang menyatakan bahawa hukuman itu zalim sedangkan ianya datang dari Allah swt. Bagaimana ini boleh berlaku sedangkan ramai diantara pemimpin mengaku yang negara ini adalah negara islam tetapi dalam masa yang sama menghalang dari terlaksananya hukum Allah.

Setelah banyak berlaku bencana alam masing-masing akan insaf sekejap dan seterusnya melupanya dan memulakan kembali kezaliman dan menidakkan kekuasaan Allah swt. Jadi kita harus sedar bahawa kita hanyalah penghuni sementara di Bumi Allah ini. Yang paling diharapkan ialah kehidupan di alam yang lebih panjang dan kekal di akhirat kelak.

Marilah kita bersama mencegah kemungkaran dan kezaliman yang dilakukan oleh pemerintah sekarang dan berjuang terus untuk memastikan Hukum Allah dilaksanakan dimuka bumi ini Insya'Allah.

No comments:

Post a Comment