Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Tuesday, October 6, 2009

Babak Drama tipu yang biasa buat umno ...Bagan Pinang



Sekali lagi babak drama yang biasa akan dilakukan oleh Umno bila adanya Pilihanraya Kecil. Sekiranya anda tidak lagi dilawati dirumah, war-warkan yang anda sedang sakit ke, miskin ke atau ada anak yang sakit teruk ,pastinya mereka (UMNO) akan datang kerumah dan akan menanya khabor dan bagi sedikit hadiah.

Seperti biasa babak yang menyedihkan setelah mereka sedar yang ada lagi insan yang miskin dalam kawasan mereka. Jika dulu semasa Pilihanraya umum mereka menaburkan janji sehinggakan terbiliak biji mata pengundi melihatnya dan tergugur tahi telinga mendengarnya. Tapi apa yang telah dilakukan oleh mereka? janji tinggal janji dan yang pasti PRK datang lagi dan babak yang sama akan dimainkan oleh Umno untuk menagih undi dari rakyat yang ditipu dulu.

Kalau kita fikirkan sampai bila rakyat hendak ditipu? nak kata rakyat tidak tahu tapi ianya kena batang hidung sendiri tapi kalau yang kena pada yang karat biru tu, mungkinlah sebab mereka taksub pada pemimpin walaupun dia hidup melarat sedangkan pemimpinnya sedang bersenang lenang dengan duit rakyat. Entahlah...... tapi kalau kena pada yang masih miskin dan melarat ditanah sendiri, masih lagi menyokong umno rasanya pemikirannya perlulah diubati dengan diberikan penerangan sepenuhnya bahawa dia sekarang ditipu umno. Semoga mereka sedar yang mereka sedang ditipu dan dijadikan batu lonjatan untuk memerintah negara ini.

Sekarang apa yang berlaku di Bagan pinang , banyak majlis yang former dilakukan disana dan disitulah dibuat berbagai majlis bersama rakyat, selama ni mananya pergi wakil rakyat? dimana perginya majlis yang besar bersama rakyat. Kenapa sekarang baru nak buat?jawabnya kerana nak bagi rasuah pada rakyat agar mengundi umno.

Kalau dah buat majlis besar begitu semestinya akan membabitkan jentera kerajaan, Kalau PRK Bagan Pinang meletakkan dua calon dari Pas dan Bn, tapai Pas terpaksa berdepan dengan seluruh jentera kerajaan dimana adanya kementerian dari Pertahanan, Felda, penerangan dan banyak lagi. Ini penyalah gunaan kuasa untuk kepentingan parti.

No comments:

Post a Comment