Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Saturday, October 3, 2009

SPR pertahan Pengundi Pos untuk UBN



PRK N31 Bagan Pinang menyaksikan Pas akan menentang UBN dan juga berdepan dengan pengundi pos yang di ragui akan ketelusannya. Calan Pas iaitu Pesuruhjaya Pas negeri Sembilan Zulkefly Mohamad Nor manakala calon UBN pula mantan MB perasuah Tan Sri Mohd Isa Samad.

Dalam semakan yang dibuat oleh Pas ,pengundi pos yang tinggal di Kem tentera adalah seramai 1200 anggota sahaja manakala yang lainnya telah pencen dan berpindah dan berkhidmat ditempat lain, ini bermakna hanya yang berkhidmat di Bagan pinang sahaja yang layak mengundi secara pos dan ini membuktikan yang pihak SPR tidak membuat pembersihan yang betul untuk memastikan kemenangan kepada UBN.

SPR telah menidakkan apa yang disemak oleh Pas dan mempertahankannya. Walaupun telah lama Pakatan Rakyat cuba untuk menghapuskan sistem undi pos ini tapi tetap dihalang oleh SPR yang mendakwa cara yang sudah lapok ini masih boleh digunakan walaupun Malaysia kini sudah moden dan merdeka. Sebenarnya ini aset untuk UBN dalam memastikan kemenangan jika ada PRK. Kalaulah UBN tidak takut dengan suara tentera sudah tentu mereka akan mengarahkan agar undi pos dihapuskan ,tapi apa yang dilakukan oleh PM sediri telah mengarahkan agar kem tentera di Bt 10 Kuantan dimasukkan dalam parlimen Pekan sedangkan kem tersebut dikawasan Paya Besar sebelum persempadanan semula dibuat. Ini membuktikan yang PM sendiri akan tewas dalam pilihanraya jika kem tentera tersebut tidak dimasukkan dalam parlimen Pekan.

Pembantu khas UBN iaitu SPR , bagaimanapun akan mempertahankan talian hayat itu untuk UBN dan ini akan membuatkan Pakatan Rakyat akan bekerja keras untuk memenangi PRK di Bagan Pinang. Prasiden Pas Tuan Guru Datuk Seri Abd Hadi tetap yakin yang Pas dapat memenangi PRK di N31 Bagan Pinang kerana Rakyat sekarang mula pandai menilai dan membuat pilihan agar tidak melakukan kesilapan lagi. Dengan memilih calon yang sudah banyak melakukan dosa dan akan terus melakukannya jika dipilih lagi dan ini akan menjadikan pengundi Bagan Pinang merestui rasuah jika menyokong Perasuah Isa Samad.

No comments:

Post a Comment