Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Monday, October 19, 2009

Peranan yang besar Kelab Penyokong Pas.



Kelab Penyokong Pas yang kini sudah melebihi 20 ribu keahlian diseluruh Malaysia membuktikan penerimaan orang bukan melayu kepada Pas amat menggalakkan. Walaupun sekarang baru hendak dijadikan sebagai sayap kepada parti Pas, ianya telah terbukti dengan penglibatan ahli kelab penyokong Pas yang berkerja keras di setiap PRK yang dijalankan tidak kira dimana.

Semasa PRK N31, ramai diantara ahli kelab yang hadir dan bertukus lumus memerah usaha untuk memenangkan hati pengundi bukan melayu untuk mengundi Pas. Soal kalah menang itu kehendak Allah dan yang pentingnya adanya sokongan yang berterusan dari orang bukan melayu terhadap Pas. Memetik ucapan Prasiden Pas Tuan Guru Hj Hadi telah berkata sokongan dari kalangan bukan Islam terhadap parti itu dilihat semakin meningkat dan dibuktikan dengan kesungguhan mereka dalam membantu jentera PAS dalam menghadapi beberapa pilihan raya kecil sebelum ini.

Tahniah diucapkan kepada semua ahli Kelab Penyokong Pas yang telah berjaya membuktikan mereka adalah penyokong yang telah melakukan apa yang sepatutnya dilakukan oleh seorang penyokong. Dengan kerja-kerja yang agak mencabar untuk menyakinkan orang bukan melayu menyokong calon Pas merupakan satu kerja yang amat sukar kerana mentaliti orang bukan melayu sudah lama ditipu oleh umno dan melebelkan Pas sebagai parti yang bermotifkan agama dan menolak agama lain selain islam.

Sebenarnya umno sekarang sudah terdesak dengan sokongan orang bukan melayu terhadap Pas semakin meningkat dan ini boleh menyebabkan mereka hilang sokongan dari orang bukan melayu. One Malaysia yang baru saja diperkenalkan telah membuktikan yang umno sudah ketandusan ideal dan apa yang dilakukan oleh umno selama ini telah ditolak oleh orang bukan melayu. Sekiranya apa yang dilakukan oleh umno dapat sambutan selama ini sudah pastinya one Malaysia tidak perlu diwujudkan lagi.

Cadangan untuk menjadikan Kelab Penyokong Pas dijadikan sayap Parti Pas amat dialukan memandangkan peranan yang telah dilakukan oleh Kelab tersebut membuktikan yang mereka telah memahami dan boleh bersama Pas walaupun mereka tergolong dari berbilang kaum dan juga berbagai keagamaan.

No comments:

Post a Comment