Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Friday, October 2, 2009

Bagan Pinang...antara pembela agama vs perasuah



Bagan Pinang diantara pembela agama dengan perasuah, Pembela agama yang selama ini telah berjuang diatas nama Allah swt. Pewatakan beliau yang sederhana dan mudah mesra dengan orang ramai telah mendapat perhatian orang ramai dan ini adalah satu kejayaan yang pertama kepada Pas kerana pada masa ini calon yang di istiharkan oleh Prasiden Pas Datuk Seri Abd Hadi merupakan calon yang sangat sesuai dan bebas dari rasuah dan juga amalan yang tidak baik yang boleh dipertikaikan.

Beliau merupakan Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan Zulkefly Mohamad Bin Omar, 45. Zulkefly merupakan lulusan Master Sains(UPM) dan Ijazah Komunikasi (UiTM) juga seorang ahli perniagaan. Beliau juga merupakan Pesuruhjaya Pas Negeri Sembilan sejak 2007 lagi.

Manakala calon yang diumumkan oleh UBN ialah
Tan Sri Isa Samad. Pencalonan Isa menggambarkan Umno sudah kehilangan orang yang berwibawa dan calon yang bersih dari segi moral dan rasuah. Beliau digantung selama tiga tahun sejak 24 Jun 2005 kerana rasuah politik ketika pemilihan Umno 2004.

Isa memenangi jawatan naib presiden Umno bagi penggal 2004-2007 dengan memperoleh 1,507 undi, iaitu undi tertinggi mengatasi Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam (1,329 undi) dan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri ketika itu Tan Sri Muhyiddin Yassin (1,234 undi).

Bagaimanapun kemenangannya itu kemudiannya dibatalkan selepas didapati bersalah terhadap tuduhan amalan politik wang dalam pemilihan tersebut. Pada mulanya, dia digantung selama enam tahun atau dua penggal tetapi dikurangkan selepas beliau membuat rayuan.

Dimanakah penglibatan mantan PM Mahathir dalam pemilihan calon yang sesuai untuk UBN. Kerana selama ini Dr Mahathir begitu lantang menentang percalonan Isa, namun demi kepentingan Umno yang semakin pupus telah menidakkan nasihat Mahathir kerana takut dengan ugutan oleh penyokong Isa yang mana akan memboikot PRK N31 jika Isa tidak dipilih.

Sepatutnya Najib mengambil iktibar dengan apa yang berlaku di Permatang Pasir kerana calon yang tidak sesuai maka mereka kalah teruk dan perkara ini telah dinasihatkan oleh Mahathir yang telah begitu lama dalam Umno dan pandangannya bolehlah dikatakan sebagi mengajar anak-anak dalam persada politik. namun anggapan dan ramalan yang dibuat oleh Mahathir betul dan dari pengamatan yang dibuat oleh beliau sebelum ini diharap menjadi kenyataan dengan tercalonnya Isa Samad maka terkubur lagilah UBN di Bagan Pinang.

Kerana takut diboikot oleh Umno Negeri Sembilan maka najib sanggup mengadaikan maruahnya yang selama ini melaungkan anti rasuah tapi ternyata kini beliau tidak lagi sanggup melihat umno kalah dan membiarkan diri beliau dianggap sebagai penyokong perasuah. itulah Umno yang selama ini telah banyak menipu rakyat yang dan telah sekian lama menghabiskan wang rakyat dijalan yang tidak memberikan keuntungan atau faedah kepada rakyat. Mereka merupakan parti yang selama ini hanya bertopengkan dengan slogan dan tidak pernah mengamalkannya....

Jadi kepada Pengundi di Bagan Pinang haruslah berfikir sejenak untuk kita membuat perubahan agar kita tidak dilaknat oleh Allah swt kerana kita menyokong yang telah banyak dan akan terus membuat dosa kepada Allah. Marilah berubah dan menyokong calon Pakatan Rakyat (PR) yang diwakili oleh Pas.

No comments:

Post a Comment