Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Wednesday, October 7, 2009

Bagan Pinang: Talam dua muka.....Pas buktikan




Kerakusan UBN untuk mengekalkan kemenangan di Bagan Pinang sanggup memperalatkan SPR untuk membuat penipuan pendaftaran dua kali oleh sesetengah anggota pasukan keselamatan dimana telah menggunakan dua kad pengenalan sebagai pengundi pos dan juga pengundi biasa yang menggunakan kad pengenalan awam.

Apa yang dilaporkan oleh Ketua Penerangan Pemuda PAS Suhaizan Kaiat yang bertindak sebagai ketua jawatankuasa undi pos Pemuda PAS, berkata pendaftaran berganda berlaku apabila terdapat anggota tentera yang mendaftar dua kali sebagai pemilih – ketika masih bertugas dan juga di luar perkhidmatan dengan pasukan keselamatan.

Perkara ini telah dikesan dengan menggunakan sistem pengesan yang dibuat oleh Pas dan telah mendapati sekurang-kurangnya 200 anggota terlibat dan perkara ini akan dibangkitkan oleh beliau dan juga Naib Presiden Salahuddin Ayup yang akan bertemu dengan Pengerusi SPR pada hari ini.

Sekiranya perkara ini didapati betul maka disini akan dibuat pemutihan pemilih bagi memastikan pilihanraya kecil ini betul-betul telus. Walaubagaimana pun perkara ini bukanlah suatu yang mudah untuk diterima oleh SPR dan berbagai alasan yang akan diberikan kepada Pas untuk menidakkannya.

No comments:

Post a Comment