Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Tuesday, October 27, 2009

Jangan Panggil Ibrahim Ali "siKatak"......Kesian dia sikatak gomok.


Malaysiakini melaporkan.....
{Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali mempersoalkan mengapa beliau sahaja yang digelar 'katak' sedangkan menurutnya ramai lagi pemimpin politik yang turut melompat parti.
}


Ibrahim Ali bertanyakan kenapa dia dipanggil Katak sedangkan masih ramai lagi yang lompat parti tapi tak dipanggil katak , sedangkan apa yang berlaku sekarang adalah masalah dia dengan Pas. Pas beri kepadanya kepercayaan dan dia menang dalam Pilihanraya yang lalu kerana ramai diantara penyokong pas yang mengundi beliau. Tetapi bila dah bergelar Ahli Parlimen dia dah naik angin dan tunjuk kekatakannya kepada Pas, Beliau sudah lupa yang dia tu bertanding diatas lambang Pas, kalau beliau bertanding diatas lambang katak, ada ke orang nak sokong dia?

Katak oh katak, jika beliau bersuara dah keluar macam suara katak yang menghentam tuannya dulu. kalau dulu dia berjumpa dengan Tok Guru Nik Aziz dengan bertemankan seorang penulis MSO dan merayu pada Tok Guru untuk membantunya menjadikan beliau seorang ahli parlimen semula dengan menggunakan lambang Pas. Tok Guru ingatkan beliau dah jadi orang, rupanya masih lagi katak yang tak kira dimana akan memanggil hujan dan biarkan tuannya dibasahi hujan.

Beginikah lagak seorang yang dikelar katak tapi tak tahu kenapa dia dipanggil katak. Kalau nak tahu ,panggillah hujan yang ada keris dan tombak,nescaya kamu akan disembelih oleh tuan kamu yang baru. Dan disitu nanti kamu akan tahu siapa yang tuan kamu yang mana lebih memberikan perhatian kepada kamu. Wahai ibrahim Ali katak, sedarlah kami dah muak dengan muka kamu yang tak tahu malu, dah lah hodoh macam katak gomok, ada hati nak melompat tinggi menyentuh awan. Pergilah kepada Umno dan rujuk balik kalau orang terima katak yang dah banyak kali lompat tinggal tahi. kalau umno terima balik nanti ditakuti akan terpegang tahi yang akan ditinggalkan oleh katak ini lagi sekali.

No comments:

Post a Comment