Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Tuesday, October 27, 2009

Menanggut di air yang keroh.......Mahyudin ambil kesempatan.



Seorang pemimpin Umno yang cuba menanggut di air yang keroh, Mahyudin TPM telah cuba untuk memecahbelahkan Pakatan Rakyat dengan menawarkan rundingan Pas - Umno. Kalau dulu percubaan pertamanya telah berjaya mengurangkan majoriti di Manek Urai, namun kali ini dianggap percubaan yang kedua kepada orang sudah kena jerat.

Walaupun dalam Pas sekarang ada masalah yang tidak seberapa, namun dilihat Mahyudin cuba untuk mengerohkan keadaan setelah berperanan ingin membincangkan sesuatu yang tidak mungkin terjadi dengan tawaran kerajaan perpaduan, Takkan pisang berbuah dua kali. Tapi oleh kerana sudah sifat beliau yang suka memecahbelahkan orang maka ini lah yang diharapkan oleh beliau untuk melihat Pas dan Pakatan Rakyat berpecah dan menimbulkan rasa tidak senang diantara pemimpin Pakatan Rakyat.

Keadaan yang terdesak, Mahyudin telah memainkan semula provokasi dan melagakan diantara pemimpin Pas dan cuba untuk membuat keadaan yang tidak stabil dalam kancah politik di Malaysia. Sepatutnya beliau diberikan kata dua untuk tidak lagi mencampuri urusan dalaman Parti pas dan Pakatan Rakyat. kerana selama ini Pas tidak pernah mencampuri prihal dalam Umno. Pemimpin Pas tidak pernah untuk melagakan pemimpin mereka dan jauh sekali untuk berbincang dengan Umno dengan prihal kerajaan perpaduan.

Mahyudin bolehlah dikatagorikan sebagai orang yang lemah dalam mentakbir negara dan dirinya kerana sifatnya yang suka melihat perpecahan diantara pemimpin pembangkang. jika diteruskan apa yang telah dirancang oleh beliau bermakna beliau hanya akan berkokok untuk mendapatkan sesuatu dengan melemahkan pihak lawan dengan stratigi yang lemah iaitu melagakan diantara pemimpin dan bukannya dengan kehebatan beliau untuk menang didalam pilihanraya.

Jika stratigi ini tidak berhasil maka beliau akan kecundang dalam pertempuran yang belum lagi berlaku, bermakna kalah sebelum perang. Dilihat dari segi pentakbiran yang baru saja disandang oleh beliau merupakan satu kegagalan untuk mempertingkatkan daya maju setelah gagal dalam melaksanakan apa yang telah dilakukan oleh umno selama ini. beliau gagal dalam PPSMI dan juga gagal untuk membuat perubahan pada sistem pendidikan negara supaya lebih maju dan berdaya saing dengan negara-negara maju yang lain.

Diharap Mahyudin pandang kepada cermin dan fikir sejenak apa yang telah dilakukan itu betul atau salah dan bertaubatlah dengan Allah SWT kerana melagakan orang adalah suatu yang dikutuk oleh Islam. Tapi sebenarnya Pas sudah matang dengan permainan ini dan Mahyudin Bagaikan orang yang "hidung tidak mancung, pipi tersorong- sorong" Kesian dia.

No comments:

Post a Comment