Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Wednesday, October 14, 2009

Umno for all......tiru la tu!!!



Sejak kebelakangan ini Umno sering meniru apa yang Pakatan Rakyat lakukan, yang terbaru ialah memilih slogan Pas For All. Memandangkan slogan itu telah menarik minat ramai antaranya dari pihak yang bukan Islam untuk menyokong Pas. Namun sekarang Umno cuba untuk menggunakan slogan itu untuk mengambil hati pengudi bukan melayu agar menyokong umno.

Umno cuba membuatkan rakyat keliru dengan merasmikan parti baru iaitu Malaysia Makkal Sakti parti (MMSP), Sebelum ini perkataan Makkal Sakti telah dilaungkan oleh sekumpulan kaum India yang mengelarkan diri mereka Hindraff. Dulu mereka bersama dengan Pakatan rakyat dan NGO yang bersama-sama menentang kekejaman kerajaan ,namun sekarang bersetongkol denga kerajaan dengan tertubuhnya MMPS.

Dalam masa yang terdekat akan ditubuhkan sebuah lagi parti baru yang akan dinamakan Parti Pakatan Rakyat di Sarawak, Ini akan menyebabkan rakyat keliru dan menganggap yang parti tersebut sebahagian dari Pakatan Rakyat. Kenapa ini dilakukan oleh Umno, lain tidak ini adalah kerana mereka terdesak dan cuba untuk mengukuhkan kedudukan mereka dihati rakyat yang semakin pudar kepada umno.

Sebenarnya Umno yang tahu akan zaman kejatuhan mereka sudahpun tiba maka mereka akan melakukan apa saja untuk menambat kembali hati pengundi dengan menipu dan membuat provokasi serta mengamalkan budaya ganas sepertimana yang berlaku di BAgan Pinang.

Memandangkan kelangsungan slogan dan laungan kehendak rakyat yang dibuat oleh Pakatan Rakyat menambat hati rakyat, maka umno cuba untuk meniru dan mengharapkan dapat kembali dipilih rakyat. Namun rakyat tidak akan tertipu kerana kehendak rakyat telah ditunaikan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat dalam masa setahun walaupun tidak sepenuhnya dengan dibandingkan dengan BN yang sudah memerintah negara ini lebih 50 tahun.

No comments:

Post a Comment