Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Friday, October 23, 2009

SIS dan Umno hanya berkokok diluar gelangang......Wancana di UIA Kuantan.



Wancana yang dianjurkan oleh (PROFAZ) Professional Huffaz Club dari UIAM (Kuantan) telah dijalankan dengan jayanya walaupun tanpa kehadiran wakil SIS dan Umno. Wancana yang bertajuk "Sebat kerana arak: Adilkah?" telah dibarisi oleh panelis wakil dari Pas iaitu Ketua Dewan Pemuda Ustaz Nasarudin Hasan Tantawi, En. Najid Husin [ Peguam Syarie Negeri Pahang ] dan seorang lagi wakil dari NGO yang mengantikan Dato' Safri Abdul Aziz [ Exco Agama Negeri Pahang ] yang tidak dapat hadir kerana takut berhadapan dengan kebenaran.

Majlis telah dimulakan dengan tanyangan video Kartika serta slide dan temuramah dengan beberapa orang yang melinkungi penduduk bandar Kuantan dan juga pelajar UIA. Memandangkan ini adalah perkara besar yang hendak dibahaskan maka orang ramai yang hadir tidak terkira ramainya dan telah menyebabkan kesesakan dalam Auditorium KOM ,UIA Kuantan Pahang . Walaupun begitu ramai yang mengambil keputusan supaya mendengar dari luar auditorium kerana bahagian dalamnya sudah padat dengan kehadiran yang diluar jangkaan penganjur.

Tanpa kehadiran wakil dari SIS dan Umno telah dijangkakan kerana keberanian mereka untuk berkokok hanya lah diluar gelanggan dan takut untuk berhadapan dengan Ustaz Nasrudin Hasan. Ustaz menegaskan moodnya untuk berwancana pada malam ini terganggu dan hilang 80% kerana tanpa kehadiran wakil SIS dan hilang lagi 20% dengan kegagalan Umno menunjukkan kehebatannya. Mood beliau hanya bergantung pada 2 orang lagi panelis yang hadir. Beliau yang menjadi tumpuan pada malam itu telah menjawab dengan begitu tenang dan penuh dengan kehebatan berpidatu dan memberikan fakta-fakta yang berpandukan dengan ilmu yang dimilikinya dan panduan dari Al Quran dan Hadis.

Tahniah kepada penganjur dan diharap dapat dilaksanakan lagi wancana seperti ini agar dapat disebarkan ilmu dan juga pelajaran yang berguna untuk masyarakat yang masih jahil dengan ilmu Allah ini. Terutamanya Umno dan SIS yang begitu lantang membela nasib Kartika, sebenarnya apa yang dilakukan oleh mereka merupakan satu kejahilan yang perlu diberikan penerangan yang secukupnya.

No comments:

Post a Comment