Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Friday, October 16, 2009

Perak diambang pilihanraya


Hari ini SPR Perak mengumumkan akan mempamerkan Daftar Pemilih yang telah mendaftar sebagai pemilih baru dan pertukaran alamat tempat mengundi bermula dari 1 Julai 2009 hingga 30 September 2009. Pameran tersebut akan berlangsung selama seminggu bermula 20 hingga 26 Oktober.

Ini telah menampakkan yang Perak akan mengadakan pilihanraya, memandangkan kekusutan yang berlaku sejak dirampas kuasa dari Pakatan Rakyat oleh Bn, sudah sampai masanya diadakan pilihanraya untuk mengetahui siapa yang paling layak memerintah Perak. Rakyat negeri Perak sudah bosan dengan pentakbiran yang tidak tahu akan tuannya yang sah maka ini akan menyebabkan rakyat keliru.

Jika Bn benar-benar yakin yang rakyat telah menerima mereka kembali, Bn harus membubarkan Dun Perak untuk rakyat Perak menentukan siapa yang layak. Oleh kerana BN tiada keyakinan maka mereka akan membuat apa saja untuk tidak membubarkan Dun Perak. SPR yang hari ini akan mempamerkan senarai daftar pengundi telah menampakkan yang Dun Perak akan dibubarkan. Kita tunggu dan lihat apa yang akan berlaku pada persidangan Dun Perak yang akan diadakan pada 28 oktober ini.

Pakatan Rakyat yang telah menerima undangan persidangan Dun dari Speaker yang Sah S. Sivakumar akan menghadirkan diri dan akan berlaku lagi persidangan tersebut mempunyai dua Speaker iaitu yang haram dan yang sah. Diantara Pakatan Rakyat dan Bn mereka mempunyai jumlah kerusi yang sama dimana kerusi bebas diwakili oleh 3 sikatak lompat yang menyatakan sokongan terhadap BN. Walaupun begitu mereka tidak layak berada didalam Dewan berikutan telah digantung kehadirannya oleh Speaker Sivakumar.

Jika berlakunya pilihanraya Dun Perak maka kami pemuda akan beramai-ramai berkampung disana demi memperjuangkan kehendak rakyat dan akan berusaha memenangkan Pakatan Rakyat disana, Insya'Allah.

No comments:

Post a Comment