Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Sunday, September 20, 2009

Salam Idil Fitri Buat Semua....Selamat Hari Raya.



Beraya dikampung merupakan impian semua perantau dan tidak terlepas ana juga teringinkan beraya bersama keluarga tercinta, Walaupun banyak belanja yang akan dikeluarkan namun ianya berbaoi jika melihat ibu tersenyum menerima kepulangan anak yang tersayang serta cucu dan juga menantu. Bagi yang tidak berkesempatan pulang ,janganlah lupa untuk menghubungi ibubapa yang sedang kerinduan.

Bergerak lepas sembahyang jemaah terawih dan dengan perasaan yang berharapan untuk sampai dengan selamat Insya'Allah. Dalam perjalanan dari Kuantan ke Kuala Terengganu mengambil masa lebih kurang 4 jam. Kebanyakan orang ramai yang ingin pulang telah mengambil masa yang sesuai untuk memastikan perjalanan berjalan dengan lancar. Ada juga kelihatan pemandu yang agak keterlaluan dengan memotong kenderaan dengan cara yang merbahaya sedangkan kebanyakan kenderaan yang bergerak agak perlahan. Namun Alhamdulilah tiada apa yang berlaku.

Kemeriahan beraya di kampung terasa bila ramai yang berkumpul dan melakukan aktiviti tahuanan dengan membakar satay ataupun ayam dan buat secara bergotongroyong sesama keluarga. Pada malam menunggu peristiharan pemohon raja-raja telah banyak mercun dibakar dan bagaikan terlalu meriah mengalahkan sambutan hari kemerdekaan. Mercun yang bertalu-talu dibakar membuktikan orang diTerengganu mempunyai citarasa yang amat besar dan ianya dipasang seluruh kampung dan juga dibandar. Ana rasa ini satu pembaziran yang tidak sepatutnya berlaku sedangkan negara kita masih lagi dalam keadaan ekonomi yang tidak stabil.

Walaupun ada cakap-cakap setahun sekali, apa salahnya namun ianya tidak memenuhi dan mengamalkan kehendak islam itu sendiri bahawa membazir itu amalan syaitan. Dalam masa sekarang hendaklah kita berjimat cermat supaya lepas raya nanti kita tidaklah berpuasa kerana tiada duit kerana pembaziran.

Apa-apapun Ibnu Sidek dan keluarga mengambil peluang ini untuk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidul Fitri, maaf zahir dan batin kepada semua blogger dan juga pelawat blog in sekiranya ada tersalah kata dalam posting terdahulu dan marilah kita teguhkan iman kita supaya kita terus beribadah sepertimana kita beramal dibulan Ramadhan yang lalu. Dalam kegembiraan ini janganlah kita lupa dengan mereka yang kurang bernasib baik kerana Allah amat sayang kepada mereka yang sentiasa membantu orang yang dalam kesusahan. Maaf Zahir Batin.. Wassalam.

No comments:

Post a Comment