Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Wednesday, September 16, 2009

Pembebasan Mat Sah lambang perjuangan rakyat.

Laporan dari Blog Merah Hitam

"Adakah Kak Laila akan teruskan perjuangan menghapuskan ISA ini?" tanya Lih Yi dari AFP.Saya jawab "Ya, InsyaAllah" dengan kepastian lebih 100 peratus.
Sungguh manis pembebasan ini kerana dapat dikongsikan dengan rakyat Malaysia...merentasi batas semua kaum dan agama di negara ini. Ucapan syukur dan tahniah bukan saja dari ahli, aktivis dan ahli politik PR spt PAS, PKR, DAP,makkal Sakti malahan juga dari Gerakan!!!Saya juga amat tersentuh dengan kata-kata indah dari adik2 peguam di BAR Council yang turut serta menghayati ketegangan perasaan yang saya alami....semoga pembebasan Mat Sah akan menyuntik lebih semangat pada mereka untuk terus memperjuangkan pemansuhan akta tahan tanpa bicara ini.


Kami berdua masih di Hotel .... di Sandakan.Letih sangat, tetapi malam tadi susah nak tidur.Sepanjang malam sms berbunyi.....dan setiap kali berbunyi, saya pasti nak tengok siapa yang hantar ucapan itu!!!Boleh silentkan, tapi tak best.Saya juga ingin melayani perasaan gembira rakyat@orang ramai yang selama ini turut sama bersusah payah dalam perjuangan ini.

Pastinya hati saya amat teringat pada kawan2 di GMI ie Syed,Nalini, Nash,Lat, Fadiah ,Zainal, Kak Nuri, Haji,K.jije, K.Animah, Jin Cheng, Toh...dan ramai lagi yang selama ini pernah sama-sama mengerah masa dan tenaga untuk menggerakkan kempen GMI.Percayalah, perjuangan GMI adalah melambangkan perjuangan rakyat Malaysia yang cintakan keamanan dan bencikan kezaliman. Himpunan 1 Ogos baru ni adalah manifestasi jelas dari rakyat bahawa selama ini, mereka menerima, mengakui dan mengiktiraf perjuangan membebaskan tahanan ISA yang dilakukan GMI.
Saya tidak akan lupa, aktivis dari JIM, khasnya JIM daerah Ampang Jaya yang selama ini sentiasa cuba memahani dan meladeni keperluan peribadi dalam meneruskan jerih payah dalam perjuangan yang agak panjang ini.Pada media alternatif ,ie Harakah ,Malaysiakini, bloggers dan personal websites, semuanya ada peranan yang besar untuk memastikan segala arah dan suara perjuangan ini dapat dikongsikan dengan rakyat dan terbukti ianya telah membuahkan hasil....

Setakat ini dulu....akan cuba update lagi...
Sekali lagi saya ucapkan syukur pada Allah kerana telah memberi kesabaran,kekuatan dan kawan-kawan yang bersemangat tinggi untuk mengharungi semua kesukarn ini.

No comments:

Post a Comment