Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Wednesday, September 23, 2009

Pengundian Pos harus dikaji semula.....BN mengelabah.


Menurut rekod pilihanraya umum lalu, DUN Bagan Pinang mempunyai 14,192 pemilih, termasuk 4,925 orang melalui pos. Ini merupakan jumlah pengundi pos yang agak ramai dan akan menjadi satu tekanan kepada Parti Pas untuk memenangi PRK Bagan Pinang kerana mencurigai ketelusan pelaksanaan pengundian Pos.

Yang menghairankan bahawa sekarang ini masih lagi menggunakan cara yang sudah lama dan lapuk yang boleh dipetikaikan ketelusannya. Kenapa pihak SPR tidak berminat untuk mengkaji semula dengan pengundian pos ini? Sudah pastinya ianya adalah eset yang paling berguna untuk memenangkan BN.

Pelaksanaan pengundian pos perlu dikaji dan dimansuhkan sebahagian kerana peredaran masa dan keadaan yang tidak mengizinkan untuk memperektifkan pengundian pos di Malaysia memandangkan negara kita kini telah merdeka selama 52 tahun dan pergerakan anggota keselamatan yang berada di sekitar tempat pengundian adalah merupakan tempat yang selamat dan jika anggota keselamatan mahu mengundi secara biasa perlunya mereka mengundi secara berperingkat dan melakukannya lebih awal dari pengundian sebenar kerana mereka perlu bertugas semasa hari pengundian.

Sebenarnya apa yang ditakutkan oleh BN sekarang sekirannya anggota keselamatan yang sekarang sudah mula sedar dan menyokong PR. Jika ini berlaku maka kemungkinan besar BN akan kalah dalam Pilihanraya yang kecil ataupun Umum.

No comments:

Post a Comment