Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Tuesday, September 1, 2009

Kilang batu-bata akan dipindahkan ...setelah sekian lama penduduk menderita.


Masalah yang dihadapi oleh penduduk Taman Tas/Taman Tas Ria yang sekian lama telah dibelenggu oleh habuk dan asap dari sebuah kilang batu bata yang begitu lama telah beroperasi dikawasan perumahan ini. Dengan kerjasama dari pihak Pahang Daily Online telah disebarkan masalah ni didalam blog tersebut dan sejak daripada itu isu ini telah menjadi buah mulut penduduk ditaman berkenaan dan sehingga pagi tadi ana telah mendapat satu berita yang disampaikan oleh jiran ana tentang perpindahan kilang tersebut akan dijalankan pada hujung tahun ini dan perpindahan akan mengambil masa enam bulan bermula awal tahun hadapan.

Banyak kali ana cuba untuk berjumpa dengan YB Zaili Besar namum gagal mungkin kesibukkan beliau dengan kerja. Tujuan ana adalah untuk menyelesaikan perkara ini secepat mungkin dan ana sanggup menjadi wakil kepada penduduk untuk membuat bantahan sekiranya YB Zaili gagal untuk menyelesaikannya, tetapi Allhamdulillah semuanya Insya'Allah akan diselesaikan hingga hujung tahun ini. Jika mereka pihak kilang gagal berpindah sehingga tahun depan maka ana akan kumpul penduduk dan akan membantah dan melakukan apa yang patut sehingga perkara ini selesai.

Apa yang kami lakukan hanya lah menuntut janji yang dibuat oleh pihak berkuasa yang telah berjanji akan selesaikannya pada bulan enam tahun lepas dan meminta dilanjutkan sehingga tahun ini. Pihak YB dan seluruh agensi berkaitan telahpun melakukan apa yang patut dan terbentuklah perjanjian terbaru bahawa kilang tersebut hanya akan beroperasi sehingga hujung tahun ini dan persiapan perpindahan sehingga tanah tapak kilang bersih dari sisa kilang diberikan tempoh sehingga bulan enam tahun depan. Sekiranya gagal maka pihak kilang akan berhadapan dengan Para penduduk disini dengan bantahan besar-besaran sehinggalah perkara ini selesai dan kami para penduduk berteimakasih kepada pihak yang sanggup menyelesaikan perkara ini.

No comments:

Post a Comment