Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Tuesday, September 8, 2009

Polis, tentera antara pasukan berunifom terima sumbangan raya Kelantan


KOTA BHARU, 8 Sept:- Kelaziman seperti tahun-tahun sebelumya, kerajaan Kelantan meneruskan usaha mulia mereka menyampaikan sumbangan raya kepada anggota berunifom yang bertugas sepanjang musim perayaan nanti.

Sebagai menghargai jasa dan pengorbanan mereka itu, Pertubuhan Kebajikan Isteri-isteri Wakil Rakyat Kelantan (Purnama) meneruskan inisiatif menyumbangkan kuih raya.

Ianya diberikan khusus kepada anggota keselamatan yang akan bertugas sepanjang hari raya termasuk dari Angkatan Tentera Malaysia,Polis Diraja Malaysia,Pasukan Bomba dan Penyelamat,Pasukan Gerak Am,Kastam dan Eksais Diraja Malaysia.

Dalam satu majlis di Kompleks Darulnaim baru baru ini, Timbalan Menteri Besar, Dato' Ahmad Yakub telah menyampaikan sumbangan tersebut sebagai mewakil Dato' Menteri Besar Kelantan.

Beliau dalam ucapannya berkata, sumbangan yang diberikan sekadar penghargaan dan suntikan semangat kepada anggota supaya agar terus malaksanakan tugasan dengan baik biarpun ummat Islam lain pada waktu itu sedang seronok bersama keluarga berhari raya.

ImageKerajaan dan rakyat seluruh negeri Kelantan katanya berbangga dengan mereka yang sanggup memikul tugas sedemikian demi menjaga keselamatan orang ramai dan negara.

Lebih lebih lagi dalam keadaan negara pada waktu ini berdepan banyak masalah jenayah khasnya di musim perayaan.

"Kerajaan negeri dan rakyat negeri ini akan sentiasa berdoa agar mereka yang bertugas menjaga keselamatan negara ini akan berada dalam keadaan yang selamat sentiasa," ujarnya.

"Islam amat menitik berat tentang keselamatan negara dan tanggungjawab sebagai khalifah di muka bumi, justeru, perajurit semua diseru agar membulatkan hati dalam meneruskan perjuangan mempertahankan keselamatan negara ini," katanya lagi.

Image

Turut hadir dimajlis penyampaian tersebut, Isteri Menteri Besar Kelantan,Datin Hajjah Tuan Sabariah Tuan Ishak,Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan Dato' Mohd Aiseri Alias,Pegawai Kewangan Negeri Haji Mohd Faudzi Che Mamat,Exco negeri dan pegawai kerajaan._mna _

No comments:

Post a Comment