Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Tuesday, September 15, 2009

Awang Adek menghianati rakyat Kelantan



Awang adek semalam memberitahu wang royalti minyak yang dituntut Kelantan lebih sesuai diberi kepada kerajaan pusat untuk dibelanjakan bagi pembangunan Negara berbanding kepada kerajaan negeri.

Alasannya kerana kedua dua kawasan operasi cari gali minyak terletak terlalu jauh dari pesisir pantai Kelantan.

Salah satu kawasan tersebut katanya adalah berhampiran Vietnam iaitu di perairan antarabangsa sejauh 250 kilometer dari pesisir pantai Kelantan manakala kawasan kedua pula terletak 150 kilometer dari pantai dan berada di perairan bersama dengan negara jiran, Thailand.

Kalulah beliau seorang yang inginkan kemajuan dan kesenangan untuk rakyat Kelantan Awang Adek sepatutnya menyokong tidakkan yang diambil oleh kerajaan Kelantan bagi mendapatkan royalti minyak berjumlah 1 bilion ringgit dan semua yang dilakukan oleh kerajaan Kelantan adalah bertujuan untuk membangunkan negeri Kelantan dan untuk rakyat negeri Kelantan.

Kalau nak bodek Perdana Menteri pun janganlah menyusahkan rakyat Kelantan. Ini dibuktikan apabila beliau sendiri mengganggap rakyat Kelantan tidak berhak menikmati kekayaan bumi itu yang dianugerahkan oleh Allah SWT. Pemimpin yang hanya mementingkan dirinya sendiri dan bukannya untuk rakyat yang selama ini dilaungkan olehnya semasa pilihanraya dahulu. Tidak salahlah rakyat tidak memilih beliau pada PRU 12 lalu. Inilah perangai orang Umno yang hanya memikirkan poket sendiri dan mengabaikan kebajikan rakyat.

Sebagai bukti, pada awal Ogos lalu, Kelantan menghantar jurutera pengukur mereka ke pelantar minyak Cakrawala bagi mengukur jarak sebenar pelantar tersebut dari perairan negeri itu.

Hasilnya, pelantar tersebut disahkan terletak hanya 153 kilometer dari pantai Pengkalan Kubur, Kelantan iaitu jauh lebih dekat berbanding pelantar minyak yang terdapat di Terengganu, Sarawak dan Sabah.Bukankah apa yang dinyatakan oleh Awang Adek adalah pembohongan dan penipuan kepada rakyat demi agenda politik sempitnya dan dengan ini membuktikan yang orang Umno merupakan orang yang suka menipu rakyat demi mempertahankan apa yang dimilikinya sekarang.

No comments:

Post a Comment