Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Saturday, September 5, 2009

Khir Toyo mahu jadi Wira kepala lembu




Khir Toyo menyifatkan perarakan kepala lembu, bukan isu agama, tetapi kelapa lembu itu, menurutnya bermaksud "kerajaan telah membuat satu keputusan bodoh seperti lembu dalam menangani kontroversi tersebut". "Mungkin ada kesilapan, tetapi tujuan mereka bawa kepala lembu bukan untuk menghina orang India. Tujuannya hendak menggambarkan kerajaan hari ini bertindak tidak mengikuti fikiran". Katanya lagi yang terang-terangan menyokong tindakkan perarakan kepala lembu itu.( Malaysiakini)

Kalaulah orang yang membuat perarakan itu cerdik tidak perlulah mereka membawa kepala lembu untuk menggambarkan kerajaan bodoh, hanya nyatakan di banner atau pun laungkan saja, tapi yang dilakukan oleh mereka adalah satu kebodohan tanpa memikirkan yang tindakkan itu akan meyebabkan kemarahan penganut hindu. Kalau mereka yang melakukan perarakan itu tidak bodoh , mereka boleh fikirkannya sebelum melakukannya.

Khir Toyo ingin menjadi wira kepada penduduk di seksyen 23 dengan kenyataan terbarunya mengenai isu kuil yang hendak dibina di tempat tersebut. Sebenarnya Khir Toyo inginkan dia menjadi tumpuan dan cua untuk rakyat lupa ap yang telah mereka lakukan ketika pemerintahannya dulu....perkara ini pernah menjadi isu seketika dulu dan telah dihentikan sementara dan projek yang telah dilakukan oleh Khir Toyo di seksyen 18 dimana telah menelan belanja sebanyak RM 1 juta dan hingga kini tempat tersebut menjadi projek gajah putih yang tidak kesudahan dan membazirkan duit rakyat ketika itu.

Kepada penduduk seksyen 23 bersabarlah dengan apa yang berlaku dan tabah menghadapinya dibulan Ramadhan ini. Bawak lah berbincang dan jangalah mengikut perasaan dan jangan dengar apa yang dihasuti oleh orang umno yang cuba untuk menjatuhkan kerajaan sekarang. Kalaupun ada yang tidak kena hendaklah berbincang, dan kepada pemimpin kerajaan Pakatan Rakyat hendaklah dengar apa saja keluhan rakyat dan jangan terlalu mengikut kata hati yang kelak akan merosakkan diri kita dan juga parti kita yang sekarang bagaikan anak dara sunti yang diperhatikan oleh rakyat untuk dinilai kelak. Bersamalah kita untuk menjadi pemimpin dan bukannya menjadi orang yang dipimpin.

No comments:

Post a Comment