Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Thursday, September 10, 2009

Jangan jadi dayus wahai sikatak dan si kepala lembu..

Konsert kumpulan hip hop Amerika, Black Eyed Peas yang dijadual diadakan di Sunway Pyramid (kawasan yang kerajaan pusat isytihar sebagai bengkung pelancongan dan boleh beroperasi sehingga jam 3 pagi) pada 25 September nanti. Istimewanya konsert ini bahawa ia diadakan bersempena ulangtahun ke 250 jenama arak Guiness Stout (di Malaysia sahaja jualan syarikat arak ini mencecah RM1.2 bilion ringgit pada tahun 2008).

Berbagai pihak menuntut agar kerajaan pusat yang didominasi Umno (yang mendakwa merupakan pembela Islam) agar membatalkan konsert ini kerana tujuan dan impaknya terhadap masyarakat khasnya umat Islam. Asalnya Kementerian Penerangan menyatakan bahawa konsert ini akan diteruskan tetapi terbuka hanya untuk masyarakat “bukan Islam”. Tanpa diduga tak sampai beberapa hari larangan itu ditarik balik.

Kononnya menurut Menteri berkenaan Rais Yatim, kerajaan tidak punya kuasa untuk melarang sesiapa dari menghadiri mana-mana pihak majli hiburan. Tiba-tiba kerajaan yang boleh menahan orang tanpa bicara ini, menyeret wakil rakyat macam penjenayah, melepaskan peluru hidup ke atas rakyat yang berdemonstrasi secara aman, menjadi dayus dan lemah tak bem
aya.
(petikan dari CINA ISLAM)

(Nah sikepala lembu dan sikatak, apa lagi datang lah buat demonstasi bantah konsert ini dan berjuanglah sehingga dapat memertabatkan islam dimata dunia.....Kalau kena kat batang hidung Pakatan Rakyat, cepat je nak bantah, ni ha... mai la wahai Ibrahim Ali dan kuncu-kuncu kepala lembu, mai la tolong orang islam ni dan tolong negara yang dilebelkan islam ni ,,...jangan jadi orang yang dayus pulak.!!!!

No comments:

Post a Comment