Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Wednesday, August 26, 2009

Tarbiah berkonsepkan hadhari ....Najib nampak alim.



Datuk Seri Najib Tun Razak semalam memberikan reaksi terhadap penangguhan hukuman sebat ke atas Kartika Sari Dewi Shukarnor, 32.

Hukuman secara fizikal merupakan langkah terakhir dalam melaksanakan undang-undang jenayah syariah terhadap pesalah terutama wanita.

Islam lebih mengutamakan tarbiah secara berhemah terhadap pesalah terbabit supaya mereka lebih sedar dengan kesalahan dilakukan.

Rasa simpati, belas kasihan serta tarbiah merupakan intipati di dalam Islam dan itu yang diamalkan oleh junjungan besar Nabi Muhammad SAW. (Utusan Malaysia online)


Bergegar tahi telinga ana mendengar PM Malaysia menyebut ayat Tarbiah!!!! apa yang dia tahu tentang tarbiah, kalau nak tarbiah cuba dulu dengan yang dirumah iaitu isterinya sendiri agar memakai pakaian yang menutup aurat dan anak-anaknya yang kini sudah terlalu jauh terpesong.

Sungguh tak ku sangka apa yang aku dengar dari mulut PM Malaysia, Kalau nak dikirakan hukuman yang dijatuhkan oleh Mahkamah Kuantan tidaklah begitu berat kerana mengikut hukum dari Allah SWT adalah 40 rotan dan bukannya 6 rota bagi orang yang melakukan kesalah tersebut. jadi apa yang hendak di perjuangkan oleh pemimpin islam Malaysia sebenarnya, tidakkah takut kepada Allah SWT dan sanggup membuatkan umat islam terkeliru dengan kenyataan yang tidak berpandukan hukum Allah.

Kalaulah Hukum Hudud dilaksanakan di Malaysia nescaya ramai yang akan kecewa dan takut untuk melakukan dosa. Hanya kerana 6 rotan sudah seluruh negara kecoh dan dianggap zalim oleh ketua wanita umno. Kalaulah 6 rotan zalim ,bagaimana pula dengan ISA dan kalau nak ditarbiah rasanya dah lama tahanan dibebaskan , kenapa orang yang melakukan dosa dianggap mangsa dan yang tidak melakukan dosa dianggap penjenayah? Inilah Malaysia ,selagi ada pemimpin yang tidak tahu dan tidak memahami Islam, maka kita akan terus dibelenggu dengan dosa dan noda.

Mufti sebagai orang bertanggungjawap untuk melaksanakan hukum Allah di bumi ini ,kenapa membisu dengan isu ini? katakan sesuatu yang boleh mengajar pemimpin kamu yang buta dengan ajaran Islam dan perlu lah diingat bahawa anda tidak akan terlepas dari hukum Allah diAkhirat kelak.

1 comment:

  1. salam ramadhan sheikh. Syukran ulasan yang manthop.Ayoh kita tegakan Islam, sebelum kita dijemput ALLAH MENGADAP NYA

    ReplyDelete