Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Friday, August 21, 2009

Serang peribadi bukan perkara baru bagi Umno



Serangan bertubi-tubi yang dilakukan oleh Umno dalam pilihanraya di Manek Urai terhadap YB Abg Uji calon Pas ketika itu telah menyebabkan tekanan perasaan oleh penjaja dan pemborong ikan ketika itu, adakah Umno lupa dengan semua itu? Walaupun yang kita saksikan sekarang ini pihak umno kurang dalam segi isu peribadi calon Pas di Permatang Pasir tapi masih ada lagi tuduhan liar yang dibuat agar calon Pas akan terkena terpias calon Umno, yang terbaru ialah dengan cerita dan tuduhan yang tiada bukti dan berniat jahat oleh blogger dan laman web pro umno telah menuduh calon Pas mengelapkan wang dari peruntukan sebanyak RM 600,000.00 dan ianya telah disanggah dan dicabar oleh pemimpin Pas agar pihak yang menuduh memberikan bukti dan buat laporan jika cerita dan tuduhan itu benar. Tapi perkara ini timbul hanya dimasa diadakan pilhanraya,
Kalau difikirkan orang Umno ini tidak akan berdiam diri jika mereka mempunyai bukti yang kukuh dan akan dibuat laporan dengan segera tanpa menunggu pilihanraya berlaku. Bermakna sekarang mereka sedang membuat dan mereka bukti untuk berniat jahat menjatuhkan krabiliti calon Pas. Sebenarnya apa yang dihebohkan tentang calon Umno bukanlah bersikap menyerang peribadi tetapi bersandarkan kepada fakta dan bukti yang ada dan diperkukuhkan oleh bekas rakan niaga calon Bn sendiri dan beliau yang selama ini dikambinghitamkan oleh Umno demi untuk memenangkan calon BN. Semua tahu jika seseorang yang mempunyai prestasi yang buruk dan tidak dapat tidak ini akan menjejaskan hasil kerja seseorang YB. Yang amat membimbangkan jika seorang YB yang bertaraf penyeleweng dalam kerjayanya, tidak mustahil dia akan mengulanginya jika menjadi YB dan telah terbukti bahawa Umno sekarang sedang cuba menegakkan benang yang basah. Sebanarnya Umno sekarang tersilap dengan calon sekarang, ramai diantara mereka bercakap seolah-olah Umno sudah ketandusan ahli yang betul-betul bersih untuk dijadikan calon. Akal yang waras tidak akan menerima pembohongan yang telah dilakukan oleh Umno dalam isu calon. Calon Bn sekarang mempunyai rekod dimana telah diberikan kad merah oleh Majlis Peguam dan lesennya ditarik balik dan ini bolehlah dianggap oleh masyarakat yang calon Bn pernah melakukan kesalahan sehingga dia diambil tindakan sebegitu rupa. Dia seorang peguam dan tidak mungkin dia tidak boleh mempertahankan dirinya jika dia tidak bersalah. Rakyat janganlah tertipu dengan pendekatan yang diambil oleh ketua penerangan Umno membela calon yang telahpun melakukan kesalahan.
Melebelkan orang yang melakukan kesalahan sebagai Hero sudah menjadi kebudayaan dalam Umno. Tetapi jika Pembangkang yang melakukannya sudah pasti orang itu masuk ISA kerana menipu rakyat. Jika kita amati sedalamnya tentang Umno ini sebenarnya mereka telah lama melakukan pembohangan dan menipu rakyat. Banyak kes dan isu yang membabitkan mereka dalam Umno yang kita ketahui dan tidak. yang terbaru tentang rasuah yang melibatkan ketua MCA bernilai RM 10 juta, yang sedang hangat dibicangkan, tapi apa yang telah SPRM lakukan untuk menyiasat tentang perkara ini? Apabila ianya melibatkan pembangkang terus diambil tidakan menyiasat sehinggakan berlaku kematian. walaupun perkara itu tidak dilaporkan dengan secara rasmi. Mengenai calon Bn yang sedang bertukus lumus untuk menegakkan benang yang basah, kenyataan bekas rakan kongsinya yang juga bertukus lumus membersihkan nama yang telah dicemari oleh umno, membuktikan umno semakin tenat dan menempah batu nisan di Permatang Pasir. Rakyat semakin cerdik dan tidak mungkin boleh ditipu oleh umno.

No comments:

Post a Comment