Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Saturday, August 29, 2009

Peranan Umno untuk menjayakan perarakan kepala lembu.




Di dalam surah al-An'am ayat 108, Allah s.w.t. berfirman yang bermaksud: "Janganlah kamu mencela atau memaki hamun sembahan mereka selain Allah, nanti mereka juga akan memaki hamun Tuhan kamu kerana marah tanpa sebarang ilmu pengetahuan".

Beberapa NGO Melayu mengarak kepala lembu ke bangunan Setiausaha Kerajaan Selangor sebagai membantah cadangan pemindahan sebuah kuil Hindu ke Seksyen 23 Shah Alam. "NGO Melayu yang mengadakan demo pada petang jumaat lalu telah didalangi oleh orangUmno yang mana cuba untuk membuat provokasi dan cuba menggulingkan kerajaan PakatanRakyat di Selangor." kata Dato' Mahfus Omar selaku Naib Presiden Pas.

Kejadian tersebut hanya diperhatikan oleh beberapa orang polis dan ini menunjukkan bahawa perhimpunan itu telah dirancang oleh Umno. Kalaulah NGO yang buat demo sudah pastilah FRU akan memantau perhimpunan itu. Apa yang dilakukan adalah seperti inginkan orang India terutama yang beragama Hindu akan marah kerana telah menghina agama mereka dengan berarak membawa kepala lembu yang melambangkan Tuhan bagi penganut agama Hindu.
Kenapa NGO yang berhimpun harus membawa kepala lembu sedangkan mereka boleh membuat himpunan tanpanya kan itu lebih elok dan bolehlah berbincang sebab perkara ini hanyalah sekadar mendirikan sebuah kuil dan bukannya kilang yang boleh membuatkan habuk dan menjejaskan kualiti udara dan kalau dipanjangkan masalah di tempat ana ,lagilah menyeksakan dengan habuk dari kilang yang begitu hampir dengan rumah kami dan masalah ini tidak diperdulikan oleh orang Umno kononnya rakyat didahulukan. Masalah kami di Taman Tas kuantan yang berkurun lamanya belum lagi diselesaikan oleh YB dikawsan ini kerana tiada apa yang boleh dilakukan setelah banyak kali sudah kita ketengahkan masalah ini dan sebagai pengajarannya Umno adalah parti yang begitu pandai menipu dan mempunyai banyak alasan yang boleh diberikan jika ada yang cuba untuk mempertikaikannya.

Kemana perginya FRU dan polis lain untuk mematahkan sebarang himpunan yang boleh menghina agama lain walaupun pada asalnya mereka hanya mahu membuat himpunan yang aman dan ini akan menyebabkan sesuatu yang tidak dapat dikawal sekiranya pihak lain yang cuba menghina Islam setelah membalas apa yang telah dilakukan oleh NGO melayu. Kalau kita cuba untuk membantah ap yang mereka lakukan ,mereka akan menyatakan yang orang Islam yang mulakannya. Kenapalah pada perhimpunan Isa dahulu tidak dilayan seperti yang berlaku di Shah Alam hanya memerhati sahaja , maka ianya akan dilebelkan perhimpunan aman membantah ISA. Tetapi apakan daya perhimpunan tersebut telah dikasari oleh FRU dan menyebabkan ramai yang tidak faham dengan polis dan FRU untuk siapa mereka bekerja dan apa yang mereka pertahankan.

Kesimpulannya yang boleh dibuat dengan apa yang berlaku di Shah Alam adalah satu perhimpunan yang boleh menyebabkan agama lain akan menghina agama islam dan umno akan mendabik dada menyatakan yang kerajaan Pakatan Rakyat yang bersalah menyebabkan ini berlaku dan rakyat tertipu lagi dengan permainan umno.

No comments:

Post a Comment