Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Monday, August 24, 2009

Apa kata Mufti dan Majlis Fatwa?..isu neraka untuk Umno.


Semalam, Buletin TV3 mendedahkan rakaman sebenar kenyataan Nik Aziz.

"Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik (bukan Palastin). Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO.�

Dengan penyiaran clip video yang sebenar semalam telah terbukti yang para Mufti dan majlis fatwa telah silap dan perlulah seorang mufti sebelum membuat sesuatu kenyataan supaya menyiasat dan bertanya dulu dengan induvidu yang mengeluarkan kenyataan dan ini boleh menyebabkan instusi Mufti dan majlis fatwa akan dipersoalkan oleh rakyat dengan peranannya sebagai instusi yang tertinggi dalam Islam. Pendedahan palsu yang dilakukan oleh media arus perdana yang pro umno telah melakukan kesalahan yang akan berhadapan dengan saman oleh Tok Guru Nik Aziz melalui peguam beliau Hanipa. Tindakan saman tersebut bukanlah melambangkan Tok Guru mata duitan tetapi untuk membersihkan nama yang telah dicemari oleh media pro umno supaya tidak lagi sesuka hati melaporkan perkara yang salah kepada rakyat. Umno sudah terkenal dengan pembohongannya dan ini telahpun ditunjukkan dengan mencalonkan seorang yang banyak masalah untuk bertanding di Permatang Pasir, kebanyakkan yang digemburkan oleh Pas tentang calon Umno itu berpandukan bukti dan fakta yang jelas dan semalam kerana dengan tekanan yang diberikan kepada bekas rakan kongsi Rohaizat dan menyebabkan saudara Yusri membuat kenyataan menghentam Pas yang mana telah pun memberinya pentas untuk mempertahan dirinya dari tuduhan liar oleh umno. Dari penilaian yang dibuat semasa saudara Yusri membaca teks ditangannya terlihat dimata dan tangannya yang terketar-ketar semasa membacanya dan nada bacaannya juga menampakkan dia tertekan semasa membacanya.

Sekarang Umno mahu buat apa saja untuk memastikan mereka menang di N11 Pematang Pasir. Termasuklah perkara yang terbaru dengan menggunakan wang sebagai modal untuk menjatuhkan kerajaan Kedah dan telah pun dapat membeli seorang lagi daripada wakil rakyat Lunas dan telah mengistiharkan keluar parti keadilan rakyat semalam. Kenapa ianya berlaku pada masa rakyat sedang sibuk memberi tumpuan pada N11?. Permainan yang sama juga telah dilakukan terhadap negeri perak dan semua tahu Pakatan Rakyat jatuh hanya dengan mata duitan dua orang Adun dari PKR dan sanggup menjual maruah mereka kepada Umno. Mengharapkan rakyat semuanya faham apa itu politik Umno-Bn yang palsu dan tidak lagi relevan berada di Malaysia, selagi Umno hidup disini maka makin ramai lagi yang akan ditipu dan dipersendakan oleh mereka serta mengkhianati bangsa melayu dengan perbagai penipuan dan penyelewengan duit rakyat oleh umno-bn.

No comments:

Post a Comment