Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Thursday, August 13, 2009

Ketua Dewan Pemuda Pas Pahang cabar ketua pemuda Umno Pahang berdebat.



Ketua Dewan Pemuda Pas Pahang Ustaz Suhaimi Saad telah mencabar ketua pemuda Umno Pahang Sdr. Abu Jimi Samad supaya berdebat dengan beliau dengan isu bertajuk "52 tahun Merdeka, siapa sebenarnya penghianat Melayu". dipetik dari blog beliau bahawa dia mendesak supaya saudara Abu Jimi tidak meniru atau terikut dengan kebaculan ketuanya Khairy Jamaludin yang takut berhadapan dengan Ustaz Nasarudin Tantawi Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat. Turut diulasnya bahawa beliau akan menunggu respon dari Abu Jimi dengan cabaran itu dan berharap akan diadakan secepat mungkin dan beliau menambah lagi ,setelah Abu Jimi setuju dengan cabaran ini beliau akan membentuk satu sekretariat untuk membincangkan dan memastikan ianya berjalan lancar. Sekretariat ini juga berperanan untuk menentukan dimana nak diadakan debat dan siapa moderatornya.
Cabaran ini dilakukan oleh Ustaz Suhaimi setelah Abu Jimi dengan rasa bangganya berhasrat mengumpul 100,000 tandatangan dan menyatakan sokongan kepada Tan Sri Mahyudin mengenai tuduhananya terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai penghianat Melayu dan beliau telah berhadapan saman dari DSAI dan ini telah menyebabkan sokongan yang diberikan kepada beliau oleh pengampu dari Umno sendiri. Apa yang dilihat semasa perhimpunan yang dilakukan dihadapan bangunan Umno tempoh hari adalah terdiri dari semuanya orang Umno dan NGO yang diwar-warkan adalah orang dari Umno sendiri dan ini telah memberi kita gambaran yang orang Umno kemaruk dan takut dengan kebangkitan Rakyat menyokong DSAI. Mereka sebenarnya tidak tahu apa itu penghianat sebenarnya, Menurut Abu Jimi sebagaimana dipetik oleh Utusan, Pemimpin pembangkang itu (DSAI) katanya

1. Bertanggung jawab cuba untuk menghapuskan hak orang Melayu
2. Menganjur demonstarsi jalanan.

Kalau diikuti sejarah tanahair kita ,Umno pernah menganjurkan demonstarsi jalanan semasa awal penubuhan parti itu dan Umno jugalah yang cuba untuk menghapuskan hak orang melayu dengan menghapuskan pembelajaran bahasa jawi disekolah dan PPSMI dan banyak lagi, kalu difikirkan apa yang dilebelkan penghianat melayu adalah Umno itu sendiri.

No comments:

Post a Comment