Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Wednesday, August 26, 2009

Najib cuba menghapus dosa dengan rayuan


PUTRAJAYA: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini berkata model sambilan, Kartika Sari Dewi Shukarno boleh membuat rayuan terhadap hukuman sebatan yang dikenakan kerana meminum arak dan tidak sepatutnya redha semata-mata untuk dihukum. ----------------------------------------
-------
Perdana Menteri, menjelaskan pendirian kerajaan pusat ialah ia tidak boleh mempertikaikan soal agama dan menambah kata soal agama terletak di bawah pihak berkuasa Mahkamah Syariah.

Bagaimanapun, Kartika Sari mempunyai ruang untuk merayu, katanya.
-----------------------------------------------------------------
Kartika Sari, 32, seorang model dilaporkan enggan merayu di atas hukumannya itu dan bersedia untuk menerima hukuman itu.

Sebelum ini Kartika ditangkap dalam satu serbuan yang di buat di sebuah hotel dan didapati bersalah kerana meminum arak.

Mahkamah Syariah menjatuhkan hukuman tersebut pada Julai lepas.

Beliau tidak membuat rayuan sebaliknya mengatakan akur dengan keputusan tersebut.

Moral>>>>> Satu pehak kata tanggoh, sebab bulan Ramadhan, Satu lagi mempunyai ruang untuk merayu dan tidak sepatutnya redha semata-mata menerima hukuman. Aduh itu kan hukum Allah, semestinya kita redha.

Sumber mStar Online

"Dimanakah perginya rasa mahu menjalankan hukum Allah di malaysia ini, setelah apa yang diputuskan olehHakim Datuk Rahman dengan berpandukan hukum yang telah diwartakan dan membuat satu keputusan yang akan membuatkan umat islam takut dan tidak akan melakukan kesalahan yang sama, tetapi apa yang dititikberatkan oleh pemimpin Umno adalah menjaga dan mementingkan rasa belas kasihan dengan dosa yang dilakukan dan bukannya ingin membuatkan rakyat rasa insaf dengan dosa yang dilakukan ,kerana semasa melakukan dosa tiada seorang pun memikirkan tentang hukumannya kerana kerajaan sudah menanamkan dibenak setiap umat islam disini bahawa jika melakukan kesalahan dan dosa tidak akan dihukum menggunakan hukum Allah dan cuba memperkecilkan hukum Allah."

No comments:

Post a Comment