Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Friday, July 17, 2009

Mansuh ISA..... Tun Abdullah mantan PM



" sama ada suka mahupun tidak, ISA sebagai suatu akta sudah dicemari dengan stigma sebagai unsur negatif kepada agenda pemerkasaan demokrasi negara dan untuk benar-benar melakukan pembaharuan, kerajaan perlu berani untuk melangkaui kerangka lama dan membuka lembaran baru.

Abdullah dilaporkan berkata beliau percaya "kerajaan berani melakukan perubahan seumpamanya seperti memansuhkan ISA" sebagai satu petanda komitmen kepada agenda pembaharuan demokrasi negara.


Satu kenyataan dari mantan Perdana menteri Tun Abdullah, dipetik dari harakahdaily.

Apa yang terlintas difikiran adalah kenapa baru sekarang beliau berani menegaskan yang akta ISA ini bercanggah dengan demokrasi sedangkan semasa pemerintahan beliau kenapa tidak diluahkannya dan ini ternyatalah bahawa semua Mantan Perdana Menteri faham akan kepincangan pemerintahan Umno-Bn . Kesemua tahu dan nampak keburukan sistem pemerintahan mereka mundur dan tidak relevan. Jika fikir sejenak dan kita tengok kesemua mantan perdana menteri ada yang keluar parti Umno dan ada yang kritik dengan begitu hebat sekali, Sebenarnya orang Umno harus keluar dari Umno dan tengok sendiri kepincangan yang ada dalam Umno. Pernilaian yang dibuat oleh mantan PM ini adalah kerana beliau tidak tahu atau cuba mencari simpulan dan cuba untuk menghuraikannya. Wahai orang Umno, sudah lima mantan PM mengutuk pemerintahan Umno yang tidak mengikut lunas-lunas Islam yang sebenar dan ini akan menyebabkan sesiapa saja yang bukan dalam Umno-BN akan mengutuk dan ingin memperbetulkan kesilapan yang dilakukan oleh BN-Umno, seringkali ditegur oleh pembangkang namun tak diendahkan oleh Umno-BN, kali ini mantan PM yang cuba untuk menegur dari luar dan rasanya matan PM ini seumpama "anjing menyalak bukit". kalau betullah mantan PM ini serius dalam kenyataannya itu, marilah bersama kami pada 1 Ogos nanti berarak memprotes dan menyatakan pendirian kami agar ISA diMansuhkan, marilah kalau berani, Jangan lupa sahabat sekelian, pada 1Ogos nati kita berkumpul di Kuala Lumpur dan berarak ke istana dengan memakai baju berwarna hitam merah tanda sokongan kita untuk memansuhkan ISA. Kepada Tun Abdullah, berjuanglah bersama kami untuk menebus dosa anda dimasa lalu yang gagal dalam memansuhkan ISA. Sekaranglah masanya tunjukkan pada rakyat yang anda seorang yang prihatin dalam masalah rakyat....

2 comments:

  1. bukan matan syeikh....tapi mantan

    ReplyDelete
  2. Terimakasih dengan teguran ayah kepada azizah, selamat berjuang.

    ReplyDelete