Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Thursday, July 9, 2009

Pemasuhan PPSMI


Syukor kepada Allah swt. Dengan panduan dan pertolongan dari Yang Maha Esa telah membuka minda pemerintah tentang betapa rugi dan tidak berkesannya PPSMI dan ianya dimansuhkan sepenuhnya pada 2012, tapi kenapa tahun 2012? banyak pertanyaan ini telah diajukan oleh rakyat kepad pemerintah dan kenapa tidak dilaksanakan sekarang? Jawapannya adalah kerana masih ada lagi kontrak dngan pembekal peralatan dan buku yang mesti dijalankan sehingga tahun 2012. agaknyalah kan!!! kalau tidak mana mugkin akan diteruskan juga walaupun dah tahu perkara itu tidak mendatangkan hasil kepada pelajar. Keepada pembekal mestilah nak teruskan agenda ini kena mereka taknak rugi dan kalau diberhentikan terus nanti kerajaan akan kena saman. Jadi sekarang apa yang telah dilakukan kerajaan hanyalah melepas batuk ditangga saja.
Oleh kerana PRK manek urai sedang berlangsung jadi bolehlah sikit melembutkan hati pengundi di Manek Urai dengan umpan yang tak seberapa ini.Apa salahnya kalau dimansuhkan terus tahun ini, sebab pelajar bukannya Mat Saleh yang tak tahu bahasa melayu, kita dah ada buku rujukkan dalam bahasa ibunda dan tenaga pengajar boleh mengajar dalam bahasa yang mudah bagi meraka dan tak perlu hantar krusus pun... Tapi macam ana katakan tadi lah, kalau dah takut dengan saman pembekal maka apa yang boleh kita lakukan selain tumbangkan kerajaan yang ada sekarang dan kta bolehlah menyelesaikan segala masalah yang selama ini menyusahkan rakyat.
Ana pernah dulu mengikuti demo kat masjid negara dan Istana , Pernah orang bertanya "apa feadahnya kau ikut semua tu, kan dah kena asap pemedih mata dan air gatal" . Ana dengan bangga menjawab bahawa apa yang kami lakukan sekarang adalah untuk kebaikan anak-anak kami menjalani hidup dimasa depan dengan dibimbing oleh Allah swt. dan akan menjadi satu sejarah kebangkitan rakyat untuk menentang apa yang tidak betul dalam kepimpinan kerajaan sekarang. Dan sekarang terbukti dengan Izin Allah swt, Rakyat lebih berkuasa daripada pemerintah keran apa yang dilakukan oleh pemerintah ada yang tidak masuk akal dan membazirkan wang rakyat. Dengar kata untuk melaksanakan dasar PPSMI ini melibatkan wang rakyat hampir 13 bilion, kemana perginya sifat rakyat diutamakan.
Dengan termansuhnya PPSMI ini maka kita yang kurang faham dengan bahasa asing ini bolehlah rasa lega kerana anak tidak akan datang tanya kita lagi dengan bahasa inggris, kalau bahasa ibunda itu bolehlah jugak walaupun pelajaran anak-anak kita sekarang lebih canggih dari kita dulu, setidaknya kita faham apa yag ditanya. tidaklah ternganga. Perjuangan yang telah ditunjukkan oleh masyarakat dari golongan terpelajar(akademi) ,sasterawan negara dan juga NGO dan parti Politik telah mendatangkan hasilnya, jadi apa yang kita perjuangkan selama ini tidak sia-sia. Sekarang rakyat harus tahu yang kita mempunyai kuasa yang ebih dari kerajaan dan jangan sesekali takut untuk menyatakan apa yang kita fikirkan betul. dengan itu apa yang kita boleh katakan sekarang INILAH KEMENANGAN RAKYAT.

No comments:

Post a Comment