Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Friday, July 24, 2009

Ibrahami Ali cuba menggagalkan Himpunan rakyat bantah ISA


Sekiranya tidak diendahkan GMI, Ibrahim menegaskan pihaknya akan turun padang menyertai demonstrasi Pewaris dan menyeru seluruh rakyat Malaysia supaya menyertainya.
Sehubungan itu, beliau mendesak pihak berkuasa memastikan rancangan GMI itu digagalkan bagi mengelakkan perkara yang lebih buruk berlaku.

"Perkasa tak pernah turun ke jalan raya tunjuk perasaan, namun apabila kita komited kita akan genggam bara api sampai jadi arang, kita bukan turun (berdemonstrasi) untuk main- main. "Saya sendiri sudah lama tak berucap pada acara tunjuk perasaan tapi kalau saya sudah mula, saya tidak akan berhenti," tegasnya pada sidang akhbar di sini hari ini. Pada 1 Ogos ini, GMI yang membantah ISA dan Pewaris yang mempertahankan akta itu akan berdemontrasi dan berarak ke Istana Negara bagi menyerahkan memoran
dum mereka. Kedua kumpulan yang berbeza pandangan itu dijangka bertembung di jalanan kerana mereka menggunakan laluan yang sama ke Istana Negara.

Kata-kata Ibrahim Ali yang dipetik dari blogger BPN (pejuang Bangsa).

Kata-kata begini yang keluar dari mulut seorang Ahli Parlimen yang bertanding dibawah lambang Pas yang kini kuat mengkritik Pas. Ini lah orang yang boleh dilebelkan sebagai seorang seperti "kacang lupakan kulit". Berkebetulan yang dirancang oleh PERKASA untuk mengagalkan peracangan yang rapi oleh GMI, Ibrahim Ali merupakan presiden PERKASA cuba mempegaruhi pihak berkuasa agar perkara yang dirancang oleh GMI digagalkan dan ini lah bangsa melayu yang begitu taksub inginkan perhatian kerajaan agar menerimanya kembali sebagai orang Umno. Apa yang tidak kena dengan Ibrahim Ali ini, begitu hebat sangat ke PERKASA ni? begitu hebat sangat ke makhluk Allah yang bernama Ibrahim Ali ini? yang cuba menggagalkan niat rakyat yang menjoritinya tidak mahu lagi ISA ini diteruskan.
Hanya Ibrahim Ali dengan Umno sahaja yang ingin melihat dan menanggung dosa kering yang telah dilakukan kepada tahanan ISA. Ibrahim Ali perlu ingat bahawa dia tu seorang yang pernah diterajang oleh Umno dan pernah dibuang jauh-jauh dan sekarang cuba menarik perhatian presiden Umno supaya menerimanya kembali dan membolehlah dia berkokok kembali di dalam perhimpunan Umno. Apa yang pentingnya bagi Ibrahim Ali kalau ISA ini diteruskan, tidakkah kita dapat mengagak yang dia sekarang cuba untuk mengambil peluang supaya PM memerhatikan kelakuan bodeknya itu. Tidakkah dia insaf yang dia sendiri yang pernah dihumbang kedalam ISA? Fikirkanlah, Kepada rakyat Malaysia supaya jangan terlalu takut dengan Ibrahim Ali ni sebab dia juga serupa macam orang lain yag tiada kuasa untuk menggagalkan apa yang kita rancang dan hanya Allah SWT sahaja yang dapat menggagalkan apa yang kita rancang, kepada GMI teruskan apa yang dirancang dan jangan endahkan dengan ugutan Ibrahim Ali yang kemaruk dengan perhatian.
Kepada Ahli PERKASA janganlah anda sokong apa saja yang dilaungkan oleh presiden anda yang cuba untuk mempergunakan anda supaya dia menjadi popular. dan marilah berjuang untuk menjaga hak asasi manusia. Kepada orang Umno cubalah fikirkan apa faedahnya ISA, kita sekarang bukannya di zaman Komunis dan kita mempunyai pertahanan yang hebat dan anggota polis yang bijak boleh menghidu setiap apa yang boleh mengancam negara, kenapa kita harus mempertahankan ISA yang sudah lapok dan tidak boleh digunakan lagi. Kepada anggota polis ,fikirkanlah yang kamu semua dibayar gaji untuk membenteras dan pantas bertindak dan telus dalam membuat keputusan tanpa mengira siapa, polis harus berbangga dengan tindakan pantas untuk menyelesaikan sesuatu kes yang melibatkan keselamatan negara dan jangan mengambil masa yang begitu lama untuk buat penyiasatan sehingga membebankan rakyat seperti ISA yang disiasat sehingga 8 tahun dan ini menyebabkan berlakunya pembaziran duit rakyat, Pihak polis harus ingat yang bayar gaji mereka ialah kerajaan dan bukannya Umno. Duit kerajaan adalah duit rakyat yang membayar cukai setiap tahun. Jika Pihak Polis kata ISA bukan tempat untuk menyiasat, mereka harus mendakwa tahanan ISA ke mahkamah supaya senang untuk dijatuhkan hukuman jika terbukti mereka bersalah.
Kepada rakyat Malaysia dan beragama Islam harus tahu yang kita akan ditanya dan dituntut oleh keluarga mangsa ISA kerana tidak bertindak untuk menghalang kekejaman terhadap mangsa ISA. Nanti seorang anak kepada mangsa ISA akan bangkit dan menyatakan kehadapan Allah SWT yang kita tidak bertindak dan menyatakan mereka ini lah yang hanya melihat kekejaman dilakukan terhadap ayahnya. Apa yang kita nak jawap dihadapan Allah SWT kelak?. Kepada Ibrahim Ali lagi haruslah dia masuk kedalam ISA dan tanya mangsa ISA apa salah mereka dan kenapa ditahan dan dipisahkan mereka dengan keluarga hingga 8 tahun? dan seterusnya tanyalah pemerintah kenapa mereka ini tidak didakwa jika mereka melakukan kesalah sehinggakan mereka ditahan sehingga 8 tahun. Sedarlah wahai Ibrahim Ali yang kamu sekarang adalah dizaman yan serba canggih dan bukan lagi di zaman darurat. Bangkitlah Ibrahim Ali dari mimpi disiang hari. Sesungguhnya ketuanan melayu yang kamu laungkan itu bukan hanya untuk orang seperti Umno, mereka yang ada dalam ISA juga ada orang Melayu apa yang hebatnya dengan melayu jika melayu sendiri yang mahu melihat melayu diseksa dan dikejami oleh ISA.

No comments:

Post a Comment