Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Wednesday, July 15, 2009

Keutuhan Pakatan Rakyat.....cari jalan penyelesaian







"Serangan sesama sendiri ini meyebabkan kita hilang kekuatan. Bukankah Allah berfirman

Dan taatlah kamu pada Allah dan rasul Nya, jangan kamu berbantah bantah, kelak kamu akan menjadi gentar dan hilang kekkuatan, bersabarlah. Allah bersama orang orang yang sabar.

Al-Anfal 46

Cukuplah dengan hidangan yang buruk yang kita hidangkan pada rakyat Malaysia. Ayuh wahai pimpinan PAS dan PR.. Ajal UMNO/BN semakin hampir... Meneruskan perbalahan ini akan memberi nafas baru pada UMNO/BN.
Ya Allah jadikan ini medan untuk menginsafkan kami. Keangkuhan kami dengan sedikit kuasa dan kesenangan. Keegoan dan bongkak dengan sedikit kepandaian sehinga mengambil alih kerja-kerja Mu. Saling berprasangka, sisih menyisih dan lain-lain dosa yang tidak kami sedari. Ampunilah kami. Ikatkan kembali hati-hati kami yang berpecah-pecah ini. Kukuhkan kembali ukhuwah kami." Amin

Petikan diatas adalah dari Ustaz Suhaimi Ketua Dewan Pemuda Pas Pahang dikutip dalam blognya. Apa yang diperkatakan oleh beliau adalah keluhan dari keputusan PRK Manek Urai dan hidangan dari rasa rakus oleh pemimpin PR yang cuba untuk menampakkan ketidak stabilan keutuhan Pakatan Rakyat yang hanya baru beberapa tahun ditubuhkan, Pendekatan yang perlu diambil dari kekurangan mejoriti yang diperolehi oleh Pas dalam PRK Manek Urai. Pas perlu membuat kajian yang mendalam dan muhasabah diri jika berlaku sesuatu yang tak dapat kita elak dan mungkin sesuatu yang telah lari dari pegangan kita sebagai ahli Pas. Ramai yang menyatakan sesuatu yang tidak enak didengar oleh kita tapi kita kena ambl itu sebagai iktibar dan perbaiki diri kita dan organisasi agar tidak berlaku lagi kesilapan yang sama. Walaupun ianya pedih tapi yang pastinya yang pedih dan pahit itu lah ubat yang mu'jarab. Kerakusan dan keegoan haruslah dilempar jauh-jauh selagi kita manusia yang beragama Islam, sesungguhnya Allah SWT akan memelihara mereka yang bertakwa PadaNya. Berbalik kita kepada yang telah ditulis oleh Ustaz Suhaimi dimana beliau telah pun membuat suatu research yang terperinci dengan orang kebanyakkan yang merupakan penyokong dan penyumbang kemenangan kepada PR pada PRU 12. Ramai yang bercakap dengan masalah yang ditimbulkan oleh PR sendiri yang belum utuh untuk dilayarkan dilautan bergelora dan masih belum diuji dengan gelora yang ganas. Kalaupun ada ianya hanya diuji oleh kemenangan dan bukannya rasa angkuh bila dah menang kerana Pas dah pun menang di Kelantan selama 20 tahun, rasanya dah banyak pengajaran yang dipelajari oleh Pas tapi yang menyedihkan apabila ada yang cuba untuk memecahkan kesetiaan kepada pemimpin dengan isu yang rasanya begitu panas seketika, tapi mana perginya kesetian ahli kepada pemimpin yang perlu ahli korbankan walupun ia bertentangan dengan perinsip ahli itu sendiri selagi ianya tidak melanggar dasar-dasar parti. Sedikit sebanyak perkara itu menyebabkan kemurungan dihati para ahli Pas. Kepada PKR dan DAP pula mereka sekarang baru diuji dengan kemenangan dan semesti mereka agak terkejut dengan gelombang ini, kalau ianya tidak dibimbing maka mereka akan hanyut dengan gelora itu. Jadi Pas lah yang patut menjadi Nakhoda dalam pelayaran ini dan menjadi penasihat kepada pelayar yang baru saja keluar dari pelabuhan kemenangan ini. Jika Pas sendiri tak boleh mengemudi pelayaran ini ,mana mungkin Pas boleh menjadi nakhoda dalam kapal yang besar ini untuk menuju kedestanasi kejayaan memerintah Malaysia. Kesimpulannya haruslah kita muhasabah diri dan berpijak dibumi yang nyata. Kepada YB Mohd Fauzi Abdullah tahniah dengan kemenangan dan dapat mengekalkan kekuasaan Pas di Manek Urai, Kepada petugas yang bertukus lumus menjalankan kerja di sana diucapkan tahniah dan terimakasih, kepada Pengundi Manek Urai ,tahniah anda telah menjalankan tanggungjawap anda dengan peratus keluar mengundi yang teramai dan menjadi sejarah PRK di Kelantan. Wassalam.

No comments:

Post a Comment