Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Thursday, December 3, 2009

Tahniah Abdul Ariffahmi Ab Rahman....letak jawatan demi maruah.



Tahniah kepada menantu Tok Guru Nik Aziz yang mendengar nasihat mertuanya agar meletakkan jawatan yang disandang beliau sebagai ketua pegawai eksekutif (CEO) Kumpulan Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) berkuatkuasa 23 Mac 2010. Peranannya yang begitu besar dalam Perbadanan tersebut amatlah dibanggakan dengan prestasi yang tidak dapat diragukan, namun demi maruah keluarga dan mendengar nasihat orang yang paling dihormatinya.

Kalaulah perkara ini berlaku pada orang Umno ,sudah pasti ayat 'langkah mayat ku dulu kalau nak kawe letak jawatan'. kerana rakus dengan pendapatan yang tinggi dan berkuasa mana mungkin orang umno akan mengambil tindakkan yang sama jika disuruh sedemikian rupa.

Sebenarnya jika beliau bukan menantu MB pun dia layak untuk memegang jawatan tersebut memandangkan beliau mempunyai kelulusan yang baik sebagai seorang jurutera. Namun setelah perkara ini digemburkan maka beliau tanpa berfikir panjang terus membuat keputusan untuk meninggalkan Perbadanan Menteri Besar setelah diarahkan oleh mertuanya (MB Kelantan).

Tahniah ducapkan kepada Nik Aziz dan menantunya kerana telah membuatkan pihak lawan tergangga dan terkedu dengan tindakkan yang amat bermakna untuk keduanya dan juga parti Pas Khasnya.

No comments:

Post a Comment