Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Friday, January 29, 2010

Himpunan 100 ribu dan ucapan Ku Li di Kelantan



Kehadiran mereka di stadium Sultan Muhammad ke4 merupakan satu petanda yang rakyat Kelantan bersama dengan kepimpinan Tok Guru Nik Aziz, Mereka yang datang dari seluruh pelusuk negeri Kelantan dan juga yang berdekatan dengannya datang dengan perbelanjaan sendiri dan dengan kerelaan hati mereka yang tiada pada orang Umno.

Kehadiran puluhan ribu orang merupakan perhimpunan terbesar yang hampir menyerupai perhimpunan sembahyang hajat yang dianjurkan sebelum PRU 12 yang lalu. Ini membuktikan rakyat Kelantan lebih berharapkan kerajaan pusat membayar tuntutan kerajaan Kelantan dalam isu royalti minyak sebanyak 1 bilion ringgit dan ini adalah untuk rakyat Kelantan yang berhak keatasnya.

Tengku Razali Hamzah merupakan tetamu kehormat dalam perhimpunan ini untuk menyatakan pendiriannya terhadap tuntutan royalti minyak tersebut dan beliau telah menarik perhatian hadirin dalam ceramahnya dimana telah dinyatakan bahawa kerajaan Kelantan berhak mendapat royalti minyak sebanyak 2 bilion ringgit. Sebelum itu Ku Li telah diarak masuk ke stadium menggunakan beca.

Rakyat yang hadir untuk mengerjakan sembahyang hajat dan menandatangani memorandum yang akan dihantar kepada Pemangku Raja dan juga Perdana Menteri.

Gambar ihsan dari Manjadda wajada...

1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete