Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Saturday, January 16, 2010

Menteri kurang cerdik......Pejuang kalimah Allah patut buat bantahan.



Kenyataan yang dibuat oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Abdul Aziz boleh menyebabkan kekeliruan dikalangan rakyat yang sedang menunggu keputusan Mahkamah Rayuan. Kenyataannya yang dibuat dengan membenarkan penggunaan Kalimah Allah di Sabah dan Serawak merupakan kenyataan yang agak kurang cerdik dan boleh mempergaruhi keputusan Mahkamah rayuan nanti. Kalau dah disana boleh digunakan kalimah Allah,maka apa guna kita halang kalimah Allah digunakan disini kerana yang menggunakan kalimah Allah di Sabah dan Serawak adalah dari agama yang sama yang memainkan isu ini. Kalau nak katakan bodoh, dia tu seorang menteri, mana mugkin seorang menteri boleh dilantik jika bodoh, mungkin kurang cerdik kot.

Namun apa jua yang diperkatakan oleh masyarakat pada hari ini dengan Kalimah Allah yang telah menjadi kontrovesi dan mungkin menjadi semakin parah sekiranya Mahkamah membenarkan penganut kristian menggunakan kalimah tersebut di Malaysia. Apa yang penting ialah kefahaman yang jelas terhadap islam menjadi ukuran kepada masyarakat atau umat islam di negara ini, walaupun banyak diantara mereka yang melaungkan mempertahankan kalimah Allah pada hari ini , namun tidak ramai diantara mereka yang faham dengan islam yang dianuti mereka kerana mereka yang membakar dan membuat kerosakan kepada gereja-gereja adalah mereka yang langsung tidak faham dengan islam. Kerana islam tidak menyuruh dan membenarkan kerosakan dan kebinasaan terhadap tempat ibadat agama lain.

Mereka yang melaungkan memperjuangkan kalimah Allah hendaklah membuat satu bantahan terhadap Datuk Nazri Aziz yang membenarkan kalimah Alllah digunakan di Sabah dan Serawak. Dan bukannya pergi menzalimi tempat ibadat agama lain. Umno harus sedar apa yang mereka lakukan sekarang adalah mengundang lebih banyak masalah kerana penglibatan umno kali ini dalam memperjuangkan kalimah Allah adalah merupakan satu tujuan politik semata-mata , kerana setiap kali umno tersepit dengan banyaknya sokongna terhadap mereka berkurangan ,maka umno akan memainkan isu perkauman dan ini akan menyebabkan umno menonjolkan diri dalam memperjuangkannya dan rakyat terutamanya islam akan melihat umno sebagai pejuang islam kerana selepas ini perkara ini akan menjadi reda setelah kerajaan mengarahkan mahkamah tidak membenarkan kalimah Allah digunakan oleh agama kristian. Skripnya dah ada dan mereka lebih suka melihat terjadinya perpecahan antara kaum dan dengan ini mudahlah mereka untuk mengambil hati rakyat dengan menjadi Juara Rakyat sedangkan merekalah yang mencurah api kemarahan dan mereka juga akan cuba untuk memadamkannya agar dapat dilihat sebagai Juara Rakyat... itu lah skripnya dan yang menjadi mangsa adalah NGO yang dipergunakan oleh umno untuk mereliasasikan rancangan mereka. Terutamanya NGO yang taksub dengan Umno seperti Pekida.

No comments:

Post a Comment