Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Monday, November 2, 2009

Bekas Mufti Perlis .......Jasamu tak dikenang.



Bekas Mufti Perlis di tangkap oleh JAIS lewat malam tadi dimana yang dilaporkan oleh media massa. Sekiranya beliau didapati tiada memiliki tauliah maka bliau akan berhadapan dengan undang-undang syarie.

Apabila Dr Asri yang sebelum merupakan orang kuat kerajaan negeri Perlis telah ditangkap oleh majlis ugama dan menyatakan tiada tauliah untuk menjalankan kuliah maka disini bolehlah kita lihat peranan umno dalam menyekat tersebarnya islam di Malaysia. Walaupun beliau adalah bekas Mufti, iaitu pegawai yang paling tinggi dalam hal-hal agama dinegara ini ditangkap kerana tiada tauliah. Dimanakah kelayakkan beliau semasa menjadi mufti dulu?, Adakah dia hanya ditangkap muat je semata-mata untuk memenuhi jawatan?.

Beliau merupakan seorang berkelulusan ijazah dalam bidang agama , diiktiraf kesarjanaan mereka oleh universiti yang menganugerahkan sijil pengiktirafan ilmu seperti BA , MA dan Phd . Jika segulung ijazah tidak mencukupi untuk membolehkan beliau mengajar atau memberi kuliah, kenangkanlah beliau seorang bekas mufti yang disangjung seketika dulu.

Begitulah nasib beliau setelah bergelar penceramah bebas sekarang dan tidak lagi membantu kerajaan untuk memcuci kezaliman yang dilakukan oleh kerajaan BN sekarang. Dr Asri telah ditawarkan jawatan Yang Dipertua Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM) terhadapnya oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak. Beliau telah menolaknya setelah mendapat tentangan dari Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM).

Jika beliau menerima kembali tawaran untuk menjadi penangkis untuk menghalalkan apa yang haram dalam kerajaan maka sudah semestinya beliau akan dapat tauliah untuk mengajar dan memberi kuliah untuk jemaah. O;eh kerana sejak kebelakangan ini beliau banyak cenderung kepada pembangkang, maka nasibnya akan serupa dengan ustaz dan juga ulamak yang ada dalam Pas. Akan ditangkap dan dihadapkan ke makamah dan ada yang disumbat didalam ISA.

Nasib Kaulah DR Asri, jika anda ingin bebas macam dulu, boleh mengajar dimana saja, terimalah jawatan tersebut dan jangan lawan kerajaan BN kerana mereka ada kuasa untuk menidakkan apa yang benar dan melakukan kekejaman pada yang baik.

2 comments:

  1. Anda silap. Yang tangkap adalah jais. JAIS dibawah naungan Kerajaan Selangor / Sultan Selangor. Bukan berkaitan UMNO.

    ReplyDelete
  2. walaupun JAIS bawah naungan selangor, tapi ada tangan2 jahat dalam JAIS yg masih lagi sayangkan Umno cuba porak perandakan PR.

    Biasalah tu, bukan tak pernah terjadi kat negeri lain. tak percaya, pi tanya JAIS.

    Siapa disebalik tindakan JAIS?

    ReplyDelete