Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Sunday, November 8, 2009

Keterbukaan Pas tiada pada Umno



Sikap keterbukaan Pas yang ditunjukkan amatlah banyak faedahnya dan membuktikan Pas mahukan satu perubahan yang baik untuk menjamin kemenangan Pakatan Rakyat pada PRU 13 nanti. Keterbukaan yang dibuat Pas terutama oleh Presiden Pas sendiri yang dikritik hebat dengan kepimpinannya namun tetap menerima dengan berlapang dada. Kritikan demi kritikan yang diterima merupakan ada yang 'cakne' dengan pentadbiran Pas selama ini dan apa yang mahu diubah dan dibaiki walaupun pedih untuk diterima. Siapalah kita sekiranya kita lena dan leka dengan pujian.

Apa yang dikritik oleh Prof. Aziz dan nasihat dari Dr Abu Hassan adalah dari orang yang melihat kita dari luar. Sebenarnya apa yang hendak dikatakan oleh mereka adalah pelaksanaan kepimpinan yang agak longgar dan inginkan ianya diperkemaskan supaya Pas dapat menguasai dan memenangi PRU 13. Walaupun Pas merasakan selesa dalam beberapa pilihanraya kecil sebelum ini namun ianya tidak boleh diambil mudah kerana gelombang perubahan akan berlaku setiap minit dan kematangan Pas diperlukan untuk membuat pembaikan dalam penampilan dan kepimpinan.

Bukan bermakna kepimpinan yang ada sekarang lemah tetapi perlunya penambahbaikan untuk memantapkan lagi Pas. Jika kepimpinan Pas lemah mana mungkin seminar sebegini besar dianjurkan, dimana pemimpin dikritik oleh orang lain dan menerimanya dengan hati yang terbuka kerana pemimpin bukannya Tuhan yang tidak ada masalah langsung dan disebalik kepincangan yang ada harus dibaiki dengan teguran yang membina.

Tahniah kepada pemimpin Pas yang tidak jemu menerima kritikan dan pandangan walupun ianya pedih dan ini semua tiada dalam umno.

No comments:

Post a Comment