Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Wednesday, February 3, 2010

Kerana nakkan perhatian PM.....Ibrahim Ali sanggup lakukan apa saja.



Ibrahim Ali berkokok lagi, kini nak buat demo kat Pulau Pinang pula dengan NGO-NGO lain yang membantah tindakan kerajaan Pakatan Rakyat merobohkan permis perniagaan dinegeri tersebut. Tapi apa yang muskilnya kenapa baru sekarang Ibrahim Al nak berkokok? sedangkan melayu di Pulau Pinang sudah lama dipinggirkan oleh orang umno sendiri. Kemana perginya orang melayu sekian lama BN memerintah Pulau Mutiara itu? Apa orang Umno buat untuk mengembalikan hak orang melayu disana. Pemerintahan kini yang dijalankan oleh Ketua Menteri Lim Guan Eng yang kini cuba untuk berlaku adil dengan semua kaum di Pulau Pinang.

Sebelum ini tidak pernah pun kerajaan BN yang memberikan perhatian kepada orang melayu dan juga islam dalam kebajikan mereka dan dimanakah pemimpin dari golongan orang melayu ketika itu untuk tampil mendokong hak-hak orang melayu disana. Dulu semasa pemerintahan BN ,siapa pemimpin dari umno yang sanggup berdemo untuk menyuarakan kehendak dan hak-hak orang melayu di Pulau Pinang. Sehinggakan orang melayu umpama menumpang di Pulau Pinang.

Kini kerajaan Pulau Pinang yang di ketuai oleh Lim Guan Eng cuba untuk berlaku adil kepada semua, apa yang berlaku hanyalah kesalahan yang biasa dilakukan oleh penjaja yang tidak mengikut undang-undang kerajaan negeri dan bukan hanya di Pulau Pinang saja yang berlaku. Malah hampir disemua negeri ada masalah ini tapi oleh kerana negeri itu bukan dari pemerintahan Pakatan Rakyat,maka tiada siapa yang sanggup untuk berjuang memepertahankan nasib mereka.

Apa yang Ibrahim Ali nak perjuangkan sekarang? atau hanya untuk mengampu PM untuk menerimanya kembali kedalam umno. Kalau dikirakan banyak yang terjadi di negeri pemerintahan Bn yang masih perlukan sokongan untuk membela nasib mereka tapi tidak diendahkan oleh Si Ibrahim Ali. Seperti Kelantan yang kini cuba untuk mendapatkan royalti minyak dari kerajaan pusat, apa Ibrahim Ali buat untuk rakyat Kelantan selain menyokong tindakan PM untuk memberikan wang ihsan sebagai penganti kepada royalti. Kita tengok pendirian Ku Li yang sekarang menyokong tindakan kerajaan Kelantan untuk mendapatkan royalti minyak kerana dia tahu yang kerajaan Kelantan lakukan itu semua adalah untuk Rakyat negeri Kelantan dan bukannya untuk kepentingan politik.

Ternyata apa yang akan dilakukan oleh Ibrahim Ali adalah kerana inginkan perhatian PM.

No comments:

Post a Comment