Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Wednesday, April 29, 2009

TERBELAKAH KETUANAN MELAYU?

Perdana Menteri yang baru, Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak, beberapa hari yang lalu baru mengumumkan satu perkara besar, dimana kuota 30 peratus ekuiti milik bumiputera dalam sektor perkhidmatan awam dimansuhkan.

Persoalannya ialah dimanakah pejuang-pejuang Melayu dan bercambah-cambah NGO melayu yang sebelum ini kononnya tegas mempertahankan hak Melayu sehinggakan menganjurkan demonstrasi yang berbau perkauman di negeri-negeri yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat selepas PRU 12 yang lalu?

Apabila Dato' Seri Najib mengumumkan pemansuhkan ekuiti Bumiputera:

1. Dimanakah PEMUDA UMNO yang kononnya memperjuangkan hak Melayu?
2. Dimana PUTERI UMNO yang sanggup meredah kampung bila setiap kali Pilihanraya?
3. Dimanakah Ibrahim Ali dan NGO Perkasa yang di pimpinnya?
4. Dimanakah Osman Bakar dan Badan Bertindak Perpaduan Melayu?
5. Dimanakah Prowaris yang lantang bersuara kononnya mempertahankan Raja-Raja Melayu?
6. Dimana Intelektual-intelektual yang sebelum ini gah mempertahankan Melayu?


Apa lagi yang PM Dato' Seri Najib tak lakukan?

Kementerian Pembangunan Usahawan (MECD) tempat usahawan Melayu meminta bantuan dah dimansuhkan.

Kini Ekuiti Bumiputera sebanyak 30% dalam sektor perkhidmatan pun dah dimansuhkan.

Sahlah bahawa pertubuhan-pertubuhan yang disebutkan diatas tidak pernah berminat untuk memperjuangkan Melayu dan Bumiputera. Mereka hanya buat bising apabila Umno dan BN kehilangan kuasa. Kenapa bila ekuiti 30% dihapuskan org umno setuju sahaja... tetapi bila baru dilontarkan cadangan supaya kouta 10% untuk pelajar bukan bumiputera belajar di UiTM dan cadangan Dasar Ekonomi Baru (DEB) dihapuskan orang-orang UMNO dan suku sakat mereka ini melenting??? Di mana student-student yang berarak menentang CADANGAN kemasukan 10% pelajar bukan bumiputera kedalam UiTM untuk membolehkan pelajar Bumipuera bersaing secara sihat dengan pelajar bukan Bumiputera??? Kenapa bila Ekuiti 30% Bumiputera dihapuskan, student-student ini tidak berarak seluruh Malaysia???

Kepada NGO-NGO yang berkenaan, terus-terang aku katakan yang kamulah sebenarnya pengkhianat talam dua muka!!!

Wahai orang-orang Melayu, anda semua di kurniakan akal dan fikiran oleh yang Maha Besar Allah SWT, gunakan sebaik mungkin, Jangan sampai kita di perbodohkan dan ditipu lagi oleh golongan-golongan yang hanya tahu untuk mempergunakan rakyat untuk kepentingan mereka sahaja!!!

Ya Allah..Kau lindungi-lah Malaysia khususnya dan alam ini amnya dari bala bencana...Kau datang kan lah seorang pemimpin yang benar-benar jujur dan ikhlas dalam membawa Malaysia ke arah yg lebih baik... yang menjaga keharmonian dan kesejahteraan rakyat-rakyatnya...Ya Allah...aku berharap dan bermohon padaMU... Kau berikan dan tunjuk kan lah jalan pada hamba-hamba MU...yg terlalu jauh tinggal kan ajaran Mu ya Allah.. Ya Allah... sesunguhnya...Kau adalah tempat kami berlindung dari segala malapetaka dan bencana...

Amin Ya Rabbal A'lamin..... Wassalam....

No comments:

Post a Comment