Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Wednesday, April 22, 2009

Mananya keris Umno

Pernahkah Najib terfikir yang dia dalam ketakutan seperti sekarang, bagaikan telur dihujung tanduk....

Yang terbaru mengenai takut kalah lagi di Penanti, sehinggakan berfikir dua ribu kali untuk bertanding ataupun tidak di Penanti nanti, takut dimalukan lagi oleh Rakyat .Najib yang baru saja kalah di dua bukit dan juga baru saja menterlanjangkan kelemahan pemerintahannya pada abab ini. Yang paling gembira sekarang ialah Tun Abdullah, apa tidaknya dia telah terlepas dari tanggapan orang Umno sendiri mengenai kelemahan pentadbirannya dulu hingga terlepas beberapa buah negeri kepada Pakatan Rakyat pada PRU 12 yang lalu.

Ketakutan yang ditunjukkan oleh Najib adalah kerana dia telah mengambil iktibar akan kekalahan yang telah dilaluinya dari Permatang turun ke Kuala dan sehingga mendaki Bukit pun dia dah diberikan pengajaran bahawa rakyat sekarang ini telah cerdik dan tidak mudah untuk ditipu lagi, apa lagi yang boleh dilakukan oleh Najib sebagai PM terakhir dari golongan Umno-Bn yang akan memerintah Malaysia tercinta ini. Najib harus mengikut jejak Tun Abdullah dengan melepaskan teraju Negara untuk membersihkan contengan arang yang penuh dimukanya. Dengan kekalahan berturut-turut dalam pilihanraya kecil telah menampakkan kelemahan pada diri Najib sendiri yang terlalu banyak kes yang berkait rapat dengan beliau yang belum lagi dibersihkan.

Kita masih ingat dengan kes Altantuya yang ditulis oleh penulis sebuah akbar di luar negara ,yang mana terus terang mengaitkan Najib dengan kes tersebut dan ini mengakibatkan kita merasa malu kerana mempunyai seorang PM yang dikaitkan dengan satu kes pembunuhan, kenapa dia tidak membersihkan namanya dengan menyaman penulis tersebut? Adakah dia sedar apa yang ditulis oleh penulis adalah benar? Dan dia takut untuk mengatakan tidak serta mengiyakan apa yang dilakukan oleh penulis tersebut, dimana Pemuda Umno yang selama ini lantang menghulus keris memperjuangkan pertuanan melayu, apa yang diperjuangkan sebenarnya? Kenapa pemuda umno masih berdiam diri dengan apa yang telah ditulis oleh penulis tadi tentang pemimpin mereka dan kenapa terus membisu, kalau dah jenis ayam tambatan yang hanya berkokok didalam reban menunjukkan akulah pejuang melayu dan apabila orang luar datang sergah terus hilang kejantanan , keris terus disarongkan dan disorotkan supaya orang tak tahu mereka seorang pejuang malah akan dianggap bacul dan tak bermaruah. Kalau dah pemimpinnya bacul maka pengikutnya juga turut bacul. Kepada pemuda umno, saya cabar mereka bersihkan nama pemimpin mereka kalau mereka bukan dari golongan bapok @ bacul. Kalau tak , lepas ni ketuanya kenalah pakai tudung dan baju kurung dan merayau kat Petaling street.

Wahai orang Umno terutamanya Pemuda, mari lah bersama dengan perjuangan kami dalam PAS sebelum anda terlanjur dengan kesesatan dalam terang...

No comments:

Post a Comment