Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Monday, September 26, 2011

Jamuan Hari Raya Anak Kebangsaan di Panching Selatan, Paya Besar.



25.9.2011.: Paya Besar.

           Jamuan Hari Raya ANAK Peringkat Kebangsaan yang telah dilangsungkan di Panching Selatan Kuantan anjuran ANAK kawasan Paya Besar. Majlis yang dihadiri oleh pemimpin ANAK iaitu Presidennya Sdr Mazlan Aliman dan juga Timbalannya Ustaz Aris Faizul. Orang ramai yang hadir seawal pukul 8.00 pagi untuk tujuan pendaftaran kehadiran agar melayakkan mereka untuk menerima hadiah cabutan bertuah. Hampir semua yang hadir adalah peneroka Felda yang berdekatan dan juga ahli jawatan kuasa Pas kawasan Paya besar dan juga pimpinan daripada Pakatan Rakyat serta ketua Himpunan Kelab Penyokong Pas.
              Majlis dimulakan dengan ucapan aluan oleh YDP kawasan Paya Besar Ustaz Yusof Embong dan beliau mempersoalkan kewujudan ANAK sebelum BAPAK lahir. Beliau juga mengharapkan kemenangan kepada peneroka Felda yang sekarang ini sedang berusaha untuk menyaman Felda. YDP juga mengucapapkan terimakasih kepada ajk kawasan yang bertukus lumus untuk menjayakan program ini dan tidak lupa juga kepada yang menyumbangkan 2 ekor lembu untuk menjadi santapan majlis tersebut.
               Majlis diteruskan dengan Dialog bersama dengan sdr Mazlan Aliman, beliau memulakan dengan ucapan ringkas dan selepas itu beliau membuka kepada para peneroka Felda untuk mengajukan pertanyaan. Banyak pertanyaan berkisar tentang penipuan Felda terhadap mereka. Peneroka yang hadir begitu bersemangat untuk mengetahui bagaimana proses yang mereka perlu ambil untuk menyaman felda. Sepatutnya majlis dialog berakhir pukul 10.00 pagi tetapi dengan semangat yang ditunjukkan oleh peneroka, maka sdr Mazlan Aliman terpaksa melanjutkan masa sehingga pukul 11.30 pagi untuk menerima segala persoalan dan menjawapnya dengan penuh teliti agar difahami oleh masyarakat peneroka.
               Jamuan dimulakan pada pukul 11.00 pagi dan orang ramai dijamukan dengan kuih muih tradisional melayu seperti ketupat pulut, tapai pulut dan juga kuih muih moden. Nasi dan juga lauk gulai lembu menjadi tumpuan. Majlis diteruskan dengan cabutan bertuah yang dibuat setiap 20 minit dan juga ucapan-ucapan daripada pemimpin yang hadir dan Shukri (Cucu mat kilau) blogger Pahang daily online tidak melepaskan peluang untuk memberikan ucapan dan menceritakan pengalamannya kepada hadirin. Jamuan dan Majlis berakhir pukul 3.00 petang.

No comments:

Post a Comment