Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Friday, October 22, 2010

Perhimpunan aman di Masjid Sultan Ahmad Shah Kuantan, Membantah dan mengutuk Islamic Fashion Festival.



Selepas solat jumaat di perkarangan Masjid Sultan Ahmad Shah Kuantan sekumpulan polis sudah bersedia untuk menyuraikan perhimpunan aman yang telah dianjurkan oleh DPP Pahang dan sesudah selesai solat jumaat Ustaz Fadli ketua DPP Kuantan dengan hanya mengunakan pembesar suara bergerak menyampaikan ucapan selama lima minit dan seterusnya diserahkan kepada Ustaz Suhaimi Saad Ketua DPP Negeri Pahang dan beliau dengan bersemangat telah menyampaikan ucapannya dihadapan para jemaah jumaat seramai 500 orang lebih sambil diawasi oleh polis yang sudah agak lama berada disitu.

Sebelum menyampaikan ucapan beliau telah mengedarkan risalah yang bertajuk Rosmah Mansur Penaung Islamic Fashion Festival. Orang ramai yang agak teruja dengan ucapan beliau telah diganggu oleh polis yang berpakaian preman dan telah merampas pembesar suara dan meminta untuk beliau berhenti dari berceramah. Sebelum beliau berhenti Ustaz Suhaimi telah membacakan doa dan diaminkan oleh semua jemaah. ucapan beliau yang menyentuh penyelewengan satu festival fashion yang telah dirasmikan oleh Rosmah Mansur dan seterusnya menyeru supaya umat islam seluruh Malaysia untuk membantah festival fashion tersebut yang dijadualkan akan diadakan di Malaysia sedikit masa lagi.

Setelah bersurai dan keteranagn telah diambil oleh polis di tempat kejadian dan telah merampas beberapa keping risalah yang telah diedarkan kepada orang ramai dan Ustaz Suhaimi kelihatan disoal oleh polis dan seterusnya dilepaskan dan semua orang beredar dari situ,
Kelihatan Ketua DPP Pusat Ustaz Nasarudin Tantawi hadir dicelah-celah orang ramai dan belaiu menyatakan yang beliau tersekat dengan kesibukan jalanraya dan tidak berkesempatan untuk bersama dengan para pemuda Pas lain untuk mengutuk dan membantah Festival fashion islamic yang didokong oleh Rosmah Mansor.

No comments:

Post a Comment