Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Thursday, July 15, 2010

KJ merajuk taknak pertahan Ketua Pemuda....Kesian.



Ketua Pergerakan Pemuda Umno Malaysia, Khairy Jamaluddin mengesahkan bahawa beliau memang sedang menimbang secara serius untuk tidak mempertahankan jawatannya dalam pemilihan parti yang akan datang.

Bercakap dalam interbiu dengan portal berita Agendadaily di ruang rehat bangunan Parlimen, Ahli Parlimen Rembau itu berkata, keputusannya untuk melepaskan jawatan itu kerana mahu memberi laluan kepada bakat baru.

Khairy berkata demikian apabila ditanya sama ada benar atau tidak beliau ada membuat kenyataan mengenai hal itu ketika merasmikan satu mesyuarat perwakilan Pemuda UMNO Bahagian di Pahang baru-baru ini.

“Ya, memang saya ada berkata begitu. Walaupun belum muktamad lagi, tetapi saya memang sedang menimbang secara serius untuk tidak mempertahankan jawatan Ketua Pemuda,” katanya. (Mstar)


Jika benarlah apa yang diucapkan oleh Ketua Pemuda ini, maka ternyatalah beliau sekarang dah merajuk kerana tidak dipilih oleh Najib dalam barisan Kabinet beliau. Bayangkan seorang Ketua Pemuda Umno yang pertama rasanya tidak diberikan jawatan dalam kabinet dan ini lah merupakan satu tekananyang amat berat sekali kepada beliau untuk dipikul selain menjadi ejekkan oleh rakan-rakan pemuda sendiri.

Jika dulu Bapa Mertuanya yang berkuasa namun sekarang beliau disisih oleh ketuanya kerana mungkin sudah bosan melihat kelibat bekas PM yang masih ada dalam perjuangan mereka. Kalau beliau betul-betul tidak mahu mempertahankan kedudukannya, ini bermakna ketua Pemuda ini tidak lagi menerima sokongan yangkuat dari pemuda sendiri atau beliau akur dengan desakan Ibrahim Ali yang mahu beliau melepaskan jawatannya.

No comments:

Post a Comment