Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Monday, August 8, 2011

Lawatan MTD Panching dan TYDP Paya Besar Ke rumah MOSWA di Felda Panching.


7/8/2011, Ahad.
     Kegigihan TYDP Pas Paya Besar terserlah di Bulan Ramadhan dengan kerja amal yang dilakukan olehnya dari pagi hinggalah menjelang berbuka puasa. Ustaz Tarmizi juga merupakan Pengarah MTD Pnching menguatkan semangatnya untuk terus berusaha memajukan Pas Paya Besar terutamanya dikawasan Felda yang sewaktu dulu amat susah untuk dimasuki oleh Parti pembangkang. Pada sebelah paginya Beberapa anggota AJK MTD Panching bergerak ke Kg Seri Pandan dan Panching Timur dengan dua buah kenderaan MPV yang dipenuhi dengan muatan beras , gula dan juga keperluan dapur.
    
       Bermula dengan Rumah makcik yang agak kurang bernasib baik dan didalam kemiskinan diagihkan dengan barangan yang dibawa dan juga duit raya. Ustaz Tarmizi yang selalu melemparkan senyuman kepada semua orang memudahkan beliau mendekati dengan mereka yang kurang bernasib baik. Hampir 17 buah rumah dilawati termasuklah mereka yang sakit dan juga bertaraf ibu tunggal dan jugan anak-anak yatim.serta orang kurang upaya. Lawatan berakhir pada pukul 12.30 tgh hari dan seterusnya pada petangnya TYDP telah mengagihkan bubur lambuk yang telah diusahakan oleh Pas Taman Tas, Tepat pukul 4.45 petang beliau hadir dan telah mengagihkan kesemua bubur lambuk kepada mereka yang datang sendiri ke Pasti Al huda Taman Tas. Setelah selesai di Taman Tas , beliau berlepas ke Bukit Rangin untuk menghadiri majlis Iftar Ramadhan.
 Boleh dikatakan 'Long Day Today" dan kegigihan beliau harus dipuji memandangkan beliau begitu bersemangat walaupun nampak keletihan yang dihadapinya,
       




Selamat Berjuang dan mengumpul pahala yang banyak di Bulan Ramadhan .

3 comments:

  1. sejuk mata memandang,lihat pimpnanku turun padang dan bersimpati dengan penduduk yg memerlukan bantuan, inilah yang sepatutnya dipilih jadi wakil rakyat , Insyaallah Allah lihat apa yg kita buat dan dia akan beri kemenangan pd kita dengan usaha yg dilakukan

    ReplyDelete
  2. Bila dah dapat jadi wakil rakyat besok tak nampak batang hidung. Jangan terpengaroh dengan senyum2 kambing mamat ni..kalau nak pahla dibulan puasa tak payah ambik gambar beria-ia2 sekali. Tuhan nampak amal jarah dia kalau orang ramai tak nampak...baru betoi dan ikhlas. Sama je orang politik suka pura2 dan syok sendiri..belum dapat tu selalu lah datang emmmm.

    ReplyDelete
  3. Baru bg secupak dah nah nak menunjuk - nunjuk. klau lah ada pemimpin cam ni ... mampuslah. Semuanya igt untuk nak kaut dunia. Mu sama jer dengan UMNO... Jgn guna Islam untuk pancing orang. jangan tunjuk warak tp hati penuh hasat.

    Semua ni mainan politik dunia. Mu kena igt.... Islam x blh dijual beli, jgn jaja agama, jgn jual agama. mu satu hari nanti akan terima sisaan dan aib yang teramat sgt.

    Buruk - buruk UMNO dia masih ada pertimbangan, aku sokong pas tetapi aku dapat nilai antara yang baik dan yang buruk.

    mu pikirlah..... jgn jadi bosdoh.

    ReplyDelete