Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Monday, February 28, 2011

Provokasi yang dimainkan oleh BN di Jengka 22 PRK Dun Kerdau.

Provokasi yang dimainkann oleh BN-Umno untuk mengelirukan rakyat.(gambar diatas) Banner yang diletakkan di kawasan padang futsal di Jengka 22 Dun Kerdau. Gambar yang menunjukkan pemimpin Pakatan Rakyat yang disifatkan menghina dan menyentuh isu agama dengan meletakkan gambar Lim Kit Siang bersongkok. ini adalah satu lagi niat jahat pihak BN dan ini juga boleh menyebabkan kekecohan dikalangan penyokong Parti yang bertanding.

Walaupun Banner tersebut tidak mempunyai lambang parti tetapi ada saksi yang melihat bahawa petugas BN yang memasangnya. Repot polis dan juga SPR juga telah dibuat dan Banner tersebut telah diturunkan untuk mengelakkan kekecohan. Dun Jengka 22 yang mempunyai seribu lebih pengundi merupakan kawasan yang seimbang memandangkan ramai diantara peneroka yang ada di kawasan ini merupaka penyokong kuat kedua-dua parti yang bertanding.

Calon Pas N.28 Dun Kerdau Hassanuddin Salim menyatakan rasa kesal dengan tindakkan yang dilakukan oleh pihak lawan yang memainkan provokasi sebegini rupa. Sepatutnya BN lebih matang dan tidak sepatutnya melakukannya agar pilihanraya kali ini lebih lancar dan aman.

No comments:

Post a Comment