Stop Lynas

Stop Lynas

IKLAN PINJAMAN

IKLAN PINJAMAN

Followers

Thursday, July 22, 2010

Apabila ulama muda umno bersuara......ternyata masih muda dalam ilmu dan politik.



Ulama Muda Umno yang baru-baru ini telah masuk kedalam umno sedang bersuara dan cuba untuk membetulkan keadaan dalam isu perpaduan Pas-Umno. Apa yang mereka fikirkan jauh berbeza dengan apa yang hendak diungkapkan dengan kata-kata, sedangkan mereka tahu bahawa perjuangan antara Pas dan Umno bagaikan langgit dan bumi. Pas yang sedia maklum yang dasar perjuangannya adalah Islam dan Umno pula berjuang atas dasar Melayu yang selama ini telah banyak mengorbankan melayu itu sendiri demi untuk memerintah negara ini.

Apa yang ulama umno ini tahu tentang perjuagan jika mereka belum lagi memasuki alam perjuangan , kalau sekadar hanya membelek buku dan kitab di universiti, masih belum dapat dianggap sebagai seorang perjuang dan sekarang pula menghulurkan tengkok kepada kejahilan dan kemusnahan jika masih berada dalam umno. Maka terciptalah dialog antara manusia yang mentah dalam hal agama dan mengatakan Pas bukannya satu-satunya pejuang islam dan ingin menyatakan bahawa umno juga adalah pejuang islam. Ulama muda tersebut patut ukur dan menilai dulu rumah yang hendak dimasuki kerana sekali masuk nanti payah nak keluarkan diri dan mungkin akan terjerat dalam rumah itu dan susah untuk pulang kepangkal jalan.

Sebelum untuk menyatukan Pas dan Umno, mereka haruslah mengubah umno dan pemimpin mereka untuk menerima islam sepenuhnya dan mengharamkan apa yang diharamkan oleh Allah dan menjalankan hukum Allah di bumi Malaysia ini, nescaya apabila umno melakukan perkara tersebut, Pas dengan sendirinya akan terbubar dan semua ahlinya akan masuk umno. Jika itu dapat dilakukan maka kita dari Pas percaya Umno boleh dianggap pejuang islam dan tiada ragu lagi untuk menyokong orang yang memperjuangkan dan melaksanakan islam di Malaysia ini.

Adakah mereka ulama umno ini mampu buat semua itu? Jika ya, nescaya Allah yang berikan semua itu dan membuatkan ulama ini akan diangkat dan dimuliakan. Jika tidak mereka ini akan terjebak didalam kancah politikus umno. Apa yang perlu dibuat oleh ulama umno ini adalah bersama dengan Pas dan berjuang untuk melihat negara ini diperintah orang yang mahukan islam tertegak dan bukannya menyokong orang yang melakukan maksiat dan derhaka kepada Allah SWT. Mereka sepatutnya lebih tahu akan perkara ini dan jangan jadi sebagai 'syaitan bisu' dan takut untuk menyatakan kebenaran.

No comments:

Post a Comment